اخباراخبار معماری

چشم‌انداز سبز در کره مریخ!

چشم‌انداز سبز در کره مریخ!

گروهی از معماران چینی یک محوطه ورزشی سورئال در چین طراحی کرده‌اند که مانند یک چشم‌انداز سبز در کره مریخ به نظر می‌رسد.

به گزارش آرکاو به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، محوطه ورزشی جدید که در شهر کوجاو در استان چجیانگ چین واقع شده است، بسیار متفاوت با زمین‌های ورزشی معمولی است و چنین به نظر می‌رسد که گویی از یک سیاره دیگر به کره زمین آمده است.

ساخت و ساز این محوطه در یکی از مناطق تاریخی شهر کوجاو آغاز شده و قرار است در آن زمین‌های ورزشی مختلف ساخته شود. معماران با الهام از یکی از سبک‌های نقاشی سنتی چینی فضایی شبیه به یک پارک طراحی کرده‌اند که در آن سقف تمام سازه‌ها مانند کوه‌ها با پوشش سبز محصور شده است.

فاز اول و دوم محوطه ورزشی کوجاو

فاز اول و دوم محوطه ورزشی کوجاو بیش از نیمی از مساحت کلی را به خود اختصاص داده است و یک استادیوم بزرگ با ظرفیت ۳۰ هزار نفر، یک سالن ورزش ژیمناستیک برای ۱۰ هزار نفر، یک استخر شنای دو هزار ظرفیتی، مجموعه‌ای برای ورزش‌های ملی، یک ورزشگاه در فضای باز، یک موزه علوم و تکنولوژی، هتلی بزرگ، مرکزی برای گرد هم آمدن جوانان و فروشگاه‌های کوچک را در برگرفته است.

همه این فضاها در زیر پوشش‌هایی شبیه به تپه‌های سبز پنهان و سطح همه آن‌ها به هم پیوند داده شده است و چشم‌اندازی زیبا و در عین حال عجیب تشکیل داده است و ظاهری شبیه به فضاهای مریخی به وجود آورده است.

ادامه مطلب
متقاضیان بدون مسکن در ابرکوه وام دریافت می‌کنند

دور تا دور محوطه ورزشی کوجاو را جنگلی سبز و متراکم محصور کرده است تا ظاهر مرموز مریخی آن را دوچندان کند. در مرکز پارک دریاچه‌ای قرار گرفته شده است که مانند یک باغ مدفون عمل می‌کند که در میان ساختمان‌های شبیه به تپه‌های سبز پنهان شده است.

در این میان یک استادیوم ورزشی نیز در یک چاله قرار گرفته که تاجی شبیه به یک هاله ابر مانند و شفاف روی آن قرار گرفته شده است. فضای داخلی این استادیوم نیز مملو از عناصر طبیعی است تا بین بازدیدکنندگان و طبیعت پیوندی عمیق برقرار کند.

هدف معماران از احداث محوطه ورزشی سورئال کوجاو نه تنها ایجاد فضایی شهری برای ورزش و اکولوژی بوده است بلکه این افراد در نظر داشتند یک پارک بی‌نظیر به وجود آورند که در آن میراث شهر و تاریخ فرهنگ با هم تلفیق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا