Marlon Blackwell Architectآثار معماری جهانآرکانزاسآمریکادفاترفروشگاهکاربریمراکز تجاریمراکز فرهنگیموزهموزه ها و نمایشگاهموقعیت مکانی

فروشگاه موزه کریستال بریج

Marlon Blackwell Architect

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه فروشگاه موزه کریستال بریج
  • تجزیه و تحلیل
  • روند شکلگیری فضا
  • The process of space formation
  • analyze

فروشگاه موزه کریستال بریج
معمار : Marlon Blackwell Architect

موقعیت: آمریکا، آرکانزاس
وضیعت: تکمیل شده
کاربری: تجاری، فرهنگی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۱


فروشگاه موزه پلهای کریستال
فروشگاه موزه پلهای کریستال

مشخصات پروژه فروشگاه موزه کریستال بریج

فروشگاه موزه در قلب موزه جدید هنرهای کریستال بریج (موشه صفدی ، ۲۰۱۱) در بنتونویل ، آرکانزاس ، ایالات متحده واقع شده است ، فروشگاه موزه درج شده توسط یک معمار محلی به فضای ۳۴۰۴۰ فوت مربع منحنی موجود است. یک مسابقه محلی برای یافتن یک معمار برگزار شد که می تواند به تجربه کلی موزه کمک کند و یک فروشگاه موزه کاربردی و لمسی را برای موزه فراهم کند.

فضای فراهم شده

به شدت با ستون های بتونی ساخته شده بود که پشت بام سبز رنگی در بالای آن که فضای آن را به شدت از بین می برد بود. فروشگاه غربی رو به روی پلاک ورودی باز شده و باعث ایجاد تابش خیره کننده و گرما می شود. مالک تجربه فروشگاهی را که گرم ، طبیعی و لامسه بود ، می خواست و از طرف مشتریان موزه به عنوان یک تجربه بیشتر در مورد موزه درک می کرد.

تجزیه و تحلیل

با توجه به اینکه چندین هنرمند محلی در فروشگاه موزه به نمایش در می آیند ، تجزیه و تحلیل ما روی کار سازنده سبد معروف ، لئون نیهوز (هانتسویل ، آرکانزاس) مشهور است ، که به دلیل سبدهای مجسمه سازی زیبا ساخته شده از درختان بلوط و سفید بلوط اوزارک معروف است. روند ساخت وی با استفاده از تکنیک های سنتی اسپلینت همراه با روش های جدید ساخت و ساز ، عناصر تکراری ساده و پروفایل های رسمی قوی که در مسیرهای خاص اکسترود شده است. این روند منبعی برای ایجاد یک سیستم یکپارچه مفصلی است که فضای خرده فروشی را پوشش می دهد.

ادامه مطلب
هزینه‌های استان را به کرج تحمیل نکنید

روند شکلگیری فضا

یک سری دنده های تخته سه لا موزی ، به طور مستقیم از مدل BIM ساخته شده و به صورت محلی در اوزارک ها جمع می شوند ، فضا را سامان می دهند و سقف و کارخانه را روی دیواره عقب تشکیل می دهند. یک دستگاه CNC فناوری لازم برای برش ۲۲۴ قطعه دقیق و منحصر به فرد را فراهم کرد. با توجه به سطح زیر باریک قارچ معروف به یک برگ ، سطح زیربنایی برای ایجاد یک پروفایل قطعه ای زیبا و در عین حال عملکرد عملی تهیه سایه از خورشید شدید غربی را نیز در بر می گیرد.

تخلخل و نظم

تخلخل و نظم سیستم lamella انعطاف پذیری ذاتی برای سیستمهای گرمایشی و سرمایشی ، روشنایی و آویزان کردن کالاها را فراهم می کند. دیوارها نمایشگر پوشیده از پارچه سبز انتهای فروشگاه خرده فروشی را خاتمه داده و از کف چوب گیلاس و سطوح لاملا تعریف می کنند. فرم و ساختار لاملا سعی در طنین انداز زیبایی شناسی موزه دارد ، واسطه ای بین فضای خمیده منحصر به فرد داده شده و نیازهای عملی فروشگاه خرده فروشی.

ویترین های شیشه ای و گردو سفارشی ایستاده ، فضای بیشتری را سازماندهی می کنند ، ضمن نمایش دادن یکپارچه و ذخیره سازی در حین خدمت به عنوان نقطه مقابل سقف خمیده حسی و دیواره عقب. هندسه این طرح به یک گزاره مکانی سه بعدی که با مصالح محلی و کاردستی ساخته شده است ، تبدیل می شود و خویشاوندی را با حساسیت منحصر به فرد موجود در هنر آمریکایی بیان می کند.

ادامه مطلب
مرکز فرهنگی و اجتماعی گونزاگ سن بریس

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

Crystal Bridges Museum Store
architect: Marlon Blackwell Architect

location: UNITED STATES, Arkansas
status: completed
user: cultural and commerical
year: ۲۰۱۱

project description of Crystal Bridges Museum Store

Located in the heart of the new Crystal Bridges Museum of American Art (Moshe Safdie, 2011) in Bentonville, Arkansas, USA, the museum store is an insertion by a local architect into an existing 3,040 square foot curved concrete space. A local competition was held to find an architect that could contribute to the overall museum experience and provide the museum with a functional and tactile museum store.

The space provided

was heavily structured with concrete columns supporting a green roof above which severely dissecting the space. The west-facing storefront opened on to the entry plaza, making glare and heat gain an issue. The owner desired a store experience that was warm, natural, and tactile and understood by museum patrons as an extension of the museum experience.

analyze

Mindful that several local artists would be featured in the museum store, our analysis focused on the work of celebrated basket maker, Leon Niehues (Huntsville, Arkansas), known for his beautifully crafted sculptural baskets made from the young white oak trees of the Ozarks.  His process of making uses traditional splint techniques together with new construction methods, simple repetitive elements, and strong formal profiles extruded along specific paths. This process was the source for developing a unified system of articulation that envelopes the retail space.

ادامه مطلب
دو برنامه اصلی دولت در حوزه مسکن

The process of space formation

A series of parallel cherry plywood ribs, fabricated locally straight from the BIM model, harvested locally in the Ozarks, organizes the space and forms the ceiling and millwork on the rear wall.

A CNC machine provided the technology needed to cut 224 precise and unique pieces.  Likened to the ribbed underside of a mushroom known as a lamella, the surface undulates to create an elegant sectional profile while also serving the practical function of providing shade from the intense western sun.

porosity and regularity

The porosity and regularity of the lamella system provide an inherent flexibility for heating and cooling systems, lighting and hanging merchandise.  Textured green fabric covered display walls terminate the ends of the retail store and compliment the cherry wood floor and lamella surfaces. 

The form and structure of the lamella attempts to resonate the aesthetic of the museum, mediating between the given curved raw space and the practical needs of the retail shop. Free-standing custom Ozark walnut and glass vitrines further organize the space, providing integral display and storage while serving as a counterpoint to the sensual curved ceiling and rear wall. The geometry of the plan is transformed into a three dimensional spatial proposition imbued with local materials and craftsmanship, expressing a kinship with the unique sensibility found in American Art.

منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا