اخباراخبار شهرسازی

تبدیل فروشگاه‌های بدون استفاده به محل‌ اجتماع شهروندان

تبدیل فروشگاه‌های بدون استفاده به محل‌ اجتماع شهروندان

مدیران خانه فرهنگ بوستون، بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا، در نظر دارند فروشگاه‌های متروکه و بدون استفاده این شهر را به مکان‌هایی پرشور برای گرد هم آمدن شهروندان تبدیل کنند.

به گزارش آرکاو به نقل از سرویس ترجمه ایمنا، با صنعتی شدن جهان روابط انسانی روز به روز کم رنگ‌تر می‌شود و بیشتر روابط بین انسان‌ها حول محور دنیای مجازی می‌چرخد. مدیران خانه فرهنگ بوستون برای حل این بحران و بهبود روابط بین شهروندان تصمیم گرفتند فروشگاه‌های بدون استفاده شهر را به مکان‌هایی برای تفریح، ملاقات یکدیگر، کار و آموزش مهارت‌ها به همشهری‌های خود تبدیل کنند.

مدیران خانه فرهنگ بوستون حتی بعضی از فضاهای خالی مقابل فروشگاه‌های این شهر را به فضاهای عمومی داخلی تبدیل کردند و در این مکان‌ها مردم را به سمت انجام فعالیت‌های مختلف نظیر بازی‌های شبانه، سرو غذا در سالن‌های غذاخوری، بحث و گفتگو در میزگردهای تعبیه شده و تماشای فیلم‌ها و مسابقات مورد علاقه خود از تلویزیون‌های موجود در این مکان‌ها سوق دادند. این مکان‌ها، که پیش از این به دست فراموشی سپرده شده بود، اکنون به فضاهایی پرشور تبدیل شده است که بسیاری از مردم بوستون را گرد هم جمع می‌کند.

طراحی زیبای فضاهای عمومی جدید بوستون

طراحی زیبای فضاهای عمومی جدید بوستون در محل سابق فروشگاه‌ها به قدری برای مردم این شهر جذاب است که بسیاری از دانشجویان در این محل گرد هم می‌آیند تا پروژه‌های گروهی خود را در این فضاها انجام دهند. بسیاری از شهروندان بوستون نیز که از مهارت خاصی برخوردار هستند به این مکان‌های جدید می‌آیند و ضمن انجام کارهای خود، مهارت‌هایشان را به طور رایگان به افراد علاقمند و حاضر در این فروشگاه‌ها آموزش می‌دهند. علاوه براین، برخی از مردم دوستان خود را در این مکان‌ها ملاقات و آن‌ها را به صرف غذا و نوشیدنی دعوت می‌کنند.

ادامه مطلب
اختصاص سهمیه از طرح اقدام ملی مسکن به شهرها

مدیران خانه فرهنگ بوستون استفاده از امکانات بیشتر نظیر ماهواره و اینترنت رایگان در فضاهای عمومی جدید احداث شده را در اولویت برنامه‌های خود در آینده قرار داده‌اند. بسیاری از معماران در سایر شهرهای ایالات متحده آمریکا نیز به پیروی از این اقدام جالب، دست به اقداماتی مشابه زده‌اند و از مکان‌های متروکه و بدون استفاده شهرهای خود برای ایجاد فضاهایی پرشور بهره گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا