balbek bureauآثار معماری جهانآمریکاآمفی تئاترتکمیل شدهدفاترسانفرانسیسکوکاربریمراکز فرهنگیموقعیت مکانیوضعیت

مرکز فرهنگی جهانی۹۰۶

balbek bureau

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه مرکز فرهنگی جهانی906
  • عملکرد
  • تغییرات نور
  • طرح
  • project description of 906 World Cultural Center
  • History and Condition of the Property
  • Lighting Variations

 مرکز فرهنگی جهانی۹۰۶
معمار :
balbek bureau

موقعیت: آمریکا، سان فرانسیسکو
وضیعت: تکمیل شده
کاربری: فرهنگی
مساحت: ۱۰۳۷.۰ مترمربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۹
مدیر پروژه: Olga Svitelska

معمارها: Slava Balbek, Nataliia Kurylenko, Yevheniia Dubrovskaia, Valerii Stefanov, Andrii Berezynkyi, Anna Kruglova, Elena Kruglova
هنرمندان:Metamorphoses by Waone Interesni Kazki, San Francisco Streets by Sergiy Maidukov, Garden of Earthly Delights by Evgeniy Lapchenko
عکاس:Slava Balbek


 مرکز فرهنگی جهانی906
مرکز فرهنگی جهانی۹۰۶

مشخصات پروژه مرکز فرهنگی جهانی۹۰۶

در سال ۲۰۱۶ ، تیم ما طراحی یک مجموعه معماری چند منظوره واقع در منطقه پر جنب و جوش سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا را آغاز کرد. این مجموعه شامل یک ساختمان مسکونی سه طبقه است که به یک محل زندگی مشترک ، یک کلیسای قدیمی که به عنوان یک سالن رویداد مدرن و یک مرکز آموزشی آزاد ساخته شده است ، مجهز شده است. یک حیاط در فضای مشترک ، هر سه واحد از مجموعه را به هم متصل می کند.

ایده اصلی این مجموعه ایجاد یک لپ تاپ برای توسعه استارت آپ های جوان ، ایجاد آنها برای زندگی ، کار ، معاشرت ، توسعه و برقراری ارتباط با افراد و گروه های همفکر در یک فضای الهام بخش بود. وظیفه ایجاد یک مرکز آموزشی مدرن در یک زیرزمین و دسترسی آزاد از خیابان بود. علاوه بر این ، مجدداً ساختن سالن اجتماعات كلیسا به عنوان فضایی چند منظوره كه می تواند برای انواع مختلفی از رویدادها استفاده شود: سخنرانی ، هاكاتون ، ارائه ، نمایشگاه و غیره.

تاریخ و وضعیت ملک

کلیسای بانوی ما از گواتالوپ (ایگلسیا دو نوسترا سنورا د گوادالوپ) یک اثر تاریخی تاریخی سان فرانسیسکو # ۲۰۴ (طبق برنامه عمل میلز) است. در ابتدا در سال ۱۸۸۰ به پایان رسید ، زمین لرزه و آتش سوزی ۱۹۰۶ کلیسای کاتولیک سابق روم را ویران کرد. بعداً در سال ۱۹۱۲ ، مکان اصلی بازسازی شده توسط معماران برجسته فرانک تی. ش و جان دی لوفکیست به سبک Mission Revival طراحی شد.

بیش از ۴۰ سال كلیسا محلی برای عبادت مجالس محلی بود. در دهه ۱۹۵۰ ، به دلیل مهاجرت گسترده ساکنان به دنبال احداث پیوند اصلی حمل و نقل ، كلیسا از كاهش حضوری برخوردار شد و متعاقباً در اوایل سال ۱۹۹۰ تعطیل شد. برای ۲۰ سال گذشته ، زیرزمین نیمه كلیسا تقسیم شد. به واحدهای کاری ختم می شود و به عنوان محل مدرسه استفاده می شود.

عملکرد

هنگامی که ما شروع به کار بر روی طراحی کردیم ، سطح زمین کلیسا از قبل دارای ظرفیت اولیه از پیش تعیین شده سرنشین بود. برای تأیید آن ، بدون تغییر هیچ یک از آنها ، کار در اطراف پارتیشن های موجود و پیکربندی های دیواری را انجام دادیم.

ادامه مطلب
طرح جامع دانشگاه شیراز | مهندسان مشاور مدام

بنابراین ، ما یک صندلی قابل تنظیم را در سالن مرکزی ایجاد کردیم که ظرفیت صندلی آنها حداکثر ۲۰۰ است. تعدادی از اتاقها ، در مجاورت سالن ، به عنوان امکانات کمکی تعیین شده اند. به منظور گسترش کارایی محل ، پیشنهاد کردیم از سازه های تریبون با مبلمان ثابت استفاده کنید که در بال های چپ و راست سالن نصب شده است. آنها بدون در نظر گرفتن نوع رویدادی که در حال حاضر روی آن است ، لحن را برای کل فضا تنظیم می کردند.

طرح مرکز فرهنگی جهانی۹۰۶

اولین کار ما تجزیه و تحلیل و بازگرداندن همه عناصر معماری با توجه به مرجع تاریخی بود. یکی از الزامات طراحی نصب بیشتر عناصر با قابلیت مونتاژ خشک و بدون ایجاد مزاحمت در پاکت ساختمان بود. تصویر تاریخی و معماری کلیسا چنان قوی بود که تصمیم گرفتیم از هندسه اشکال و عناصر مدرن برای تأکید بر آن استفاده کنیم. به عنوان مثال ، صفحه نمایش ۱۱ متری در محراب کلیسا نصب شده است ، با مساحت پارچه کشیده حدود ۸۰m2. هندسه صفحه دقیقاً شعاع و نسبت شبستانهای اصلی ساختمان را نشان می دهد.

صفحه نمایش مطابق مشخصات ما برای این پروژه طراحی و ساخته شده است. این قسمت از قطعات خرپایی آلومینیومی از پیش ساخته نصب شده بر روی پسوندهای کابل است. قسمت عقب صفحه نمایش مجهز به یک پروژکتور درخشان بسیار کوتاه پرتاب معکوس است که کاملاً از دید عموم پنهان است.

به منظور پنهان کردن بخشی از مضامین مذهبی شیشه رنگی ، اما هنوز هم اجازه می دهیم که نور روز به داخل کلیسا بیفتد ، ما یک قاب چند بعدی طراحی کردیم که مواد شفاف روی آن کشیده شده است. از ویژگی های بارز این قاب عدم وجود پرانتزهای افقی است که هنگام عبور نور از روی شیشه رنگ آمیزی ، باعث ایجاد اثر جوش در نور می شود و کلیسا را ​​از پرتوهای رنگارنگ پر می کند.

پلان قوسی

ترکیب قاب از ورق فلزی و چوب جامد تشکیل شده است. چنین ترکیبی اجازه می دهد تا مقاومت کششی قاب هنگام کشش پارچه حفظ شود.

تغییرات نور

انواع و الگوهای نورپردازی فضا تنوع زیادی را برای پذیرایی از طیف گسترده ای از رویدادها ارائه می دهد. یک بخش از منابع نوری با هدف تأکید بر تصویر معماری محل برگزاری ، و سایر منابع نوری در ایجاد جلوه های مختلف تم در حین استفاده از چراغ های سیلاب یا لهجه عمومی کمک می کند.

ادامه مطلب
طراحی بوستان امداد، نجات و اطفا حریق در شیراز

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

۹۰۶ World Cultural Center
architect:
balbek bureau

location: UNITED STATES, SAN FRANCISCO
status: completed
user: cultural
area: ۱۰۳۷.۰ m2

year: ۲۰۱۹
Project Manager: Olga Svitelska

Architects: Slava Balbek, Nataliia Kurylenko, Yevheniia Dubrovskaia, Valerii Stefanov, Andrii Berezynkyi, Anna Kruglova, Elena Kruglova
Artists: Metamorphoses by Waone Interesni Kazki, San Francisco Streets by Sergiy Maidukov, Garden of Earthly Delights by Evgeniy Lapchenko
Photographs: Slava Balbek

project description of ۹۰۶ World Cultural Center

In 2016, our team began designing a multi-functional architectural complex located in a vibrant area of San Francisco, California. The complex includes a three-level residential building transformed into co-living accommodation, an old church re-equipped as a modern event hall, and a freestanding educational center. A common-area courtyard connects all three units of the complex.

The main idea of the complex was to create a launchpad for the development of young startups, enabling them to live, work, socialize, develop and communicate with like-minded individuals and groups in a single inspirational space. The task was to create a modern educational center in a basement area, with free access from the street. In addition, to re-build the church assembly hall as a multi-functional space, which could be used for different types of events: lectures, hackathons, presentations, exhibitions and so on.

History and Condition of the Property

Our Lady of Guadalupe Church (Iglesia de Nuestra Senora de Guadalupe) is a historic San Francisco landmark #204 (according to the Mills Act program). Originally completed in 1880, the 1906 earthquake and fire destroyed the former Roman Catholic Church. Later in 1912, the reconstructed landmark was designed by prominent architects Frank T. Shea and John D. Lofquist in the Mission Revival style.

For over 40 years the church was a place of worship for local parishioners. In the 1950s, due to the mass migration of the residents following the construction of the major transportation link, the church suffered a decline in attendance and was subsequently closed in early 1990. For the last 20 years, the church’s semi-basement was kept partitioned off into working units and used as school premises. 

Functionality of ۹۰۶ World Cultural Center

When we started working on the design, the ground level of the church already had a pre-determined basic occupant capacity. To uphold it, we proceeded working around existing partitions and wall configurations without changing any of them.

ادامه مطلب
فروشگاه ویکتوریا بکهام | فرشید موسوی

Therefore, we created an adaptable seating arrangement in the central hall, with a seating capacity of up to 200. A number of rooms, adjacent to the hall, were designated as auxiliary facilities. In order to expand the functionality of the premises, we suggested using podium structures with stationary furniture, installed in the left and right wings of the hall. They were setting the tone for the entire space regardless of the type of event currently on.

Design

Our first task was to thoroughly analyze and restore all architectural elements according to the historical reference. One of the design requirements was to install most of the elements capable of integration by means of the dry assembly, without disturbing the building envelope. Historical and architectural image of the church was so strong that we decided to use the geometry of modern shapes and elements to emphasize it. For instance, the 11-meter high screen was installed in the altar area of the church, with the stretched fabric area of approximately 80m2. The screen geometry echoes precisely the radius and proportion of the original naves of the building.

The screen was designed and manufactured according to our specifications for this project. It consists of precast aluminum truss segments mounted on cable extensions. The rear side of the screen is equipped with an ultra-short-throw reverse glow projector, completely hidden from the public’s view.

In order to partially conceal religious themes of the stained glass, but still let the daylight into the church, we designed a multi-dimensional frame with translucent material stretched over it. A distinctive feature of this frame is the absence of horizontal braces that prompts an interesting light refraction effect when the light passes through the stained glass, filling the church with colorful rays of light. 

Arched Plane

Frame composition consists of sheet metal and solid wood. Such combination allows maintaining the compressive strength of the frame when the fabric is stretched. 

Lighting Variations of ۹۰۶ World Cultural Center

Types and patterns of space illumination offer variations to accommodate a wide variety of events. One section of light sources aims to emphasis the architectural image of the venue, while other light sources help to create various theme effects while using general flood or accent lights.

 

منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا