اخباراخبار شهرسازی

سامانه پایش حریم شهر تهران رونمایی می‌شود

سامانه پایش حریم شهر تهران رونمایی می‌شود

مدیر کل حریم شهر تهران اعلام کرد: در راستای افزایش شفافیت در مدیریت حریم شهر تهران و تجمیع اطلاعات حریم، سامانه پایش حریم شهر تهران رونمایی می شود.

به گزارش آرکاو به نقل از  ایسنا، مجتبی شکری در این باره گفت: از این پس هر گونه ارزیابی عملکرد نواحی دارای حریم در خصوص نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات صرفاً از طریق سامانه هوشمند ثبت تخلفات صورت می گیرد و گزارش های شفاهی مبنای اثر نخواهد بود.
وی افزود: با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۳هوشمندسازی حریم هم در تخلفات و هم در مصوبات پایه گذاری شده است، طی همکاری که با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به عمل آمده است، فرآیند تحلیل حریم بر روی سامانه جامع اطلاعات مکانی ایجاد گردیده است که اقداماتی از جمله مرزبندی های حریم، تدقیق عکس های هوایی و تعیین وسعت حریم هر منطقه در آن صورت گرفته است.

میزان بازدید از حریم افزایش یافته است

مدیر کل حریم شهر تهران تأکید کرد: در طرح راهبردی حریم پایتخت که در سال ۱۳۹۵ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید و کلیات آن ابلاغ شد، برخی ضوابط و مقررات عام و پهنه بندی های کلان، خرد و عام نیز ارائه شده است که مبنای ضوابط و مقررات کنونی حریم، این طرح است.

ادامه مطلب
بررسی سه پرونده باغ در شورای شهر تهران

وی افزود: با بارگذاری و مرزبندی تصاویر در سامانه جامع اطلاعات مکانی، پهنه بندی های طرح راهبردی و مرزبندی تداخلات حریم، بارگذاری و در دسترس مناطق قرار گرفته است و برای ایجاد امکان رصد بهتر، مناطق دارای حریم به سه پهنه شمالی، جنوبی و شرقی تقسیم و سه مدیر پهنه در نظرگرفته شده است.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی در ادامه گفت: در همین راستا با استفاده از ظرفیت مناطق، نواحی و شرکت شهربان و حریم بان، میزان بازدید از حریم افزایش یافته و کنترل گستره اراضی با دقت بیشتری انجام می شود و در اقدامات آتی تطابق تصاویر ماهواره ای به صورت مکانیزه، در بازه زمانی ۳ ماهه در دستور کار اداره کل حریم قرار گرفته که روند ثبت تخلفات را به صورت ۱۰۰ درصد هوشمند امکان پذیر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا