اخباراخبار مسکن

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد
اختصاص ۵ میلیارد تومان دیگر برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

ابراهیم مبارك قدم مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پیرو تفاهم نامه منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت تامین مسکن مددجویان و تامین ۵ میلیارد تومان در سال گذشته از سازمان ملی زمین و مسکن، ۵ میلیارد تومان دیگر نیز از این سازمان جهت پیشبرد پروژه تامین شد.
ابراهیم مبارک قدم در نشست با مدیرکل کمیته امداد و معاونین او درباره ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد گفت: متاسفانه شاهد افزایش قیمت در بخش مسکن بودیم و با بالا رفتن قیمتها، موضوع ساخت مسکن برای مددجویان دچار مشکلات بیشتری شد و در حال حاضر بدون کمک دولت و خیرین، امکان ساخت مسکن برای این عزیزان به دشواری فراهم می شود.

وی افزود: یکی از دغدغه های بنده در بدو حضور در استان، مسکن کمیته امداد بود که پیرو تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد استان باید احداث می‌شد، اما با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها در بخش تامین مالی مشکلاتی ایجاد شده و برخی پروژه ها را دچار رکود یا کندی حرکت کرده بود.

ادامه مطلب
ونیز دیگر مثل سابق نیست!

تفاهم مورد نظر ایجاد شد

مبارک قدم با اشاره به اینکه چنین تفاهمی جهت احداث مسکن برای مددجویان تنها در استان قزوین اتفاق افتاده، بیان داشت: در همین رابطه جلسات مختلفی در تهران و استان برگزار شد و موضوع مورد پیگیری قرار گرفت که خوشبختانه تفاهم مورد نظر ایجاد شد و ۵ میلیارد تومان دوم هم به استان تخصیص داده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: با بانک مسکن هم توافقاتی انجام شد و مقرر شدآن ها هم بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه نسبت به عقد قرارداد و تامین تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر موضوع مهمی که وجود دارد بحث افزایش قیمت هاست که به پروژه تحمیل شده و همچنین موضوع زمان بندی تحویل واحدها است که باید هر چه سریع تر نسبت به رفع موانع موجود اقدام کنیم.

دبیر شورای مسکن استان خاطر نشان کرد: باید اولویت بندی های خود را به گونه ای پیش ببریم تا خانواده هایی که بیشتر نیازمند هستند، زودتر سکونت داده شوند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا