اخباراخبار مسکن

رفع مشکل تعاونی‌ های مسکن کشور

رفع مشکل تعاونی‌ های مسکن کشور ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی برای رفع مشکل مالی پروژه‌های تعاونی‌ مسکن در کشور نیاز است، گفت: درخواست تامین این میزان اعتبار به بانک مرکزی ارائه شده است.

محمدجعفر کبیری روز پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌ های مشکل‌دار کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد، اظهار داشت: بیش از ۵۲ درصد این تعاونی‌ ها در حوزه تولیدی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون موظف هستند از این تعاونی‌ها در قالب ارائه تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی و صدور ضمانت‌نامه حمایت کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون توافقاتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآروی و شکوفایی داشته است، افزود: بسته‌ای برای حمایت از تعاونی های دانش بینان و نوبنیان تهیه شده و در این راستا بانک توسعه تعاون عاملیت ارائه تسهیلات به طرح‌های خلاقانه و نوآورانه را برعهده دارد.

راهکارهای رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی‌های مسکن ۲ چالش اصلی دارند، گفت: عموم اعضای تعاونی‌های مسکن نسبت به حقوق خود آگاهی لازم را ندارند و در ارتباط با فعالیت‌های هیات مدیره و مدیران عامل به طور مستمر مطلع نیستند و این منجر به این شده که بعضی اوقات نتوانند از منافع خود حمایت کنند.

ادامه مطلب
مجله پژوهش و برنامه ریزی شهری 6

کبیری از عملیاتی شدن سامانه جامع هوشمند بخش تعاون خبر داد و اضافه کرد: اعضای تعاونی‌های مسکن با شماره تلفن و کد ملی خود در این سامانه ثبت می‌شوند و هر زمان مجامع عمومی برگزار شود از طریق وزارتخانه به این اعضا پیامک ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: از این طریق به طور هوشمند نظام خودکنترلی اعضا بر روی فعالیت هیات مدیره و مدیرعامل ایجاد می‌شود که معقتدم اتفاقات تلخی که در گذشته افتاده با راه اندازی این سامانه دیگر تکرار نخواهد شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: عدم تامین مالی و پرداخت نامنظم برخی از اعضا هم از دیگر چالش‌های تعاونی‌ های مسکن است که منجر به ایجاد مشکل برای پروژه‌های این بخش شده است.

تفاهم نامه‌ای با بانک توسعه تعاون به امضا رسیده است

کبیری گفت: طرحی آماده شده و در این راستا تفاهم نامه‌ای با بانک توسعه تعاون به امضا رسیده که براساس آن، بانک واسطه شود و تامین مالی منظم پروژه‌های مسکن را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور نیاز به خط اعتباری دارد، افزود: درخواست ۲ هزار میلیارد تومان خط اعتباری از بانک مرکزی برای تامین مالی پروژه‌های تعاونی مسکن اقشار آسیب پذیر با اولویت کارگران، کارمندان و فرهنگیان کرده‌ایم.

ادامه مطلب
مخالفت شورای شهر تبریز با افزایش نرخ پارکینگ‌ها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مجموع واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار در کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد است، گفت: پرونده ۵۰ هزار واحد در دادگاه و مابقی هم در حال تکمیل است.

کبیری یادآور شد: مجموع تعاونی‌های مسکن مشکل‌دار به پنج درصد در کل کشور نمی‌رسد و خدمات زیادی هم در مسکن مهر و هم سایر بخش‌ها ارائه شده و مشکلات این بخش با دو راهکار عنوان شده برطرف می‌شود.

طراحی بسته ارائه خدمت به تعاونی‌های مرزنشین

کبیری تاکید کرد: تعاونی مرزنشینان یکی از بهترین مسیرها برای تامین معیشت مرزنشینان و همچنین برقراری امنیت در مرزهای کشور با حضور مرزنشینان صبور و ایثارگر است لذا از اسفند سال گذشته تعداد اقلام کالاهایی که توسط این تعاونی امکان بازرگانی آن وجود دارد از ۳۰ قلم کالا به بیش از ۵۰ قلم کالا افزایش پیدا کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال طراحی بسته‌ای هستیم که از طریق آن بتوانیم خدمات ویژه‌ای به این تعاونی‌ ها به منظور بهبود و رونق کسب و کار شان ارائه کنیم.

کبیری اظهار داشت: در کشور فارغ از تعاونی‌های مرزنشین، یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل در تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی ایجاد شده است.

ادامه مطلب
افزایش سهم شهرداری ‌ها از مالیات‌های محلی

وی اضافه کرد: بسته‌های حمایتی هم از محل اشتغال پایدار روستایی و طرح فراگیر ملی و تفاهم نامه‌هایی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تهیه شده است که در این راستا تسهیلاتی با نرخ ترجیحی به تعاونی‌ها اعطا می‌شود.

کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه است

در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های مشکل‌دار استان کردستان، مدیران عامل تعاونی کشتارگاه صنعتی مرغ پر سنندج، تعاونی کشت و صنعت کردستان، تعاونی بستنی عسل، تعاونی‌های اعتباری استان، تعاونی فراگیر ملی بازنشسته‌گان، تعاونی لیلاخ بتن دهگلان، تعاونی جهادکشاورزی شهرستان قروه به بیان مشکلات پیش‌روی تعاونی‌هایشان پرداختند.

شرکت در شورای اد اری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افتتاح مرکز نوآوری تعاون در دانشگاه کردستان، بهره‌برداری از باشگاه تعاون و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان و دیدار با استاندار کردستان از دیگر برنامه‌های محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر روز پنجشنبه به این استان است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا