Sancho Madrilejosآثار معماری جهاناسپانیاتکمیل شدهکاربریمراکز مذهبیمعمارانموقعیت مکانینماز خانهوضعیت

نماز خانه در Valleaceron

Sancho Madrilejos

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه نماز خانه در Valleaceron
  • جنبه های نمادین پروژه
  • project description of Chapel in Valleaceron

نماز خانه در Valleaceron
معمار : Sancho Madrilejos

موقعیت: اسپانیا , ALMADÉN
وضعیت: تکمیل شده
کاربری: مذهبی 
مساحت: ۲۰۶۶.۰ ft2
سال طراحی: ۲۰۰۱
معمار: Sancho Madrilejos


نماز خانه در Valleaceron
نماز خانه در Valleaceron

مشخصات پروژه نماز خانه در Valleaceron

ایده یابی و ارتباط یک سری اشیاء در منظره- مسکونی ، کلیسایی ، غرفه شکار و محل اقامت گارد- به این پروژه اهمیت دوگانه ای بخشید: علاوه بر ارتباط نزدیک بین منظره ، اشیاء و برنامه سفر – بین فضا و اشیاء. – ، هر مورد باید با تأکید متفاوت ، از نمادین ترین تا سکوت ترین یا خصوصی ، پاسخ متفاوتی ارائه می داد. موضوع وحدت به معنای مفهوم برابر شدن بود: برابر به عنوان تولید کننده پنهان فضاهای مختلف. واحد چاپل حول مطالعه و دستکاری یک “جعبه برابر” متمرکز توسعه یافته است.

در بالای تپه جزئی قرار دارد و آن را به یک نقطه مرجع در چشم انداز دیده شده از ورودی ملک ، در فاصله ۲ کیلومتری از یک سطح پایین تر تبدیل می کند ، و در طول کل برنامه سفر ، نمایش های مختلفی را نشان می دهد. کمی از محور شرقی – غربی قرار دارد. در بدو ورود به منطقه مسكونی ، كلیسا دور می شود و آن را به یك نقطه عطف ورودی تبدیل می كند. بازدیدکنندگان از ورود به داخل نمازخانه که از طریق نمای غربی غربی تا رسیدن به داخل ، در قسمت کانونی در یک جبهه غیر متقارن قرار دارد ، وارد می شوند.

ادامه مطلب
دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت 

جنبه های نمادین پروژه

در طول این بازه زمانی پیاده روی ، مقیاس متغیر برابر باعث می شود تا حجم فشرده شکسته شود و یک توالی بسته و فشرده از فضای باز با یک تغییر ثابت از زمان ارائه کند. این کلیسا برهنه تصور شده است ، بدون رعد و برق مصنوعی مانند مکان. در جایی که روابط مکانی بیرونی و داخلی حس آن را تعیین می کند ، توجه آن را جلب می کند. فقط یک صلیب ، یک لامپ اونیکس و یک تصویر در نقطه کانونی جنبه های نمادین درگیر در پروژه را تقویت می کند. با پیشنهاد یک برابر در جعبه ، در “boite” کوربوزی ،

یک ماده واحد بوجود می آید: بتن طلایی که همه موارد را ضبط می کند. سایه های مورد نیاز به حجم ، از گرفتن نور مستقیم که از طریق هواپیمای اضافی در ترکیب فضایی عبور می کند ، از انتقال عطر و بوی ناپایدار و رنگی سپیده دم. بنابراین ، نور نقش دوم را در نمازخانه به عهده می گیرد ، ماده ای که با بتن ، شکننده ، در حال تغییر ، متحرک ، ناپایدار ، تسلط یا از بین می رود در تضاد است.

ادامه مطلب
کتابخانه کارنگی پیتزبورگ

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

Chapel in Valleaceron
Architect: Sancho Madrilejos

location: SPAIN, ALMADÉN
status: completed

user: CHAPEL
area:۲۰۶۶.۰ ft2

year: ۲۰۰۱
architect:Sancho Madrilejos

project description of Chapel in Valleaceron

The idea of situating and relating a series of objects in the landscape- Dwelling, Chapel, Hunting pavilion and Guard´s residence- gave the project a dual significance: in addition to the close relationship between landscape, objects and itinerary –between space and objects-, each item had to provide a different response with different emphasis, from the most symbolic to the most silent or private. The unifying thread was to be the concept of the fold: the fold as a hidden generator of different spaces. The Chapel unit is developed around the study and manipulation of a focally tensed “box-fold”.

It is set at the top of a slight hill, turning it into a reference point in the landscape seen from the entrance to the property, at a 2km distance from a lower level, displaying different visions along the entire itinerary. It is oriented slightly off an east-west axis. One goes around the chapel on arrival at the residential zone, making it an entrance turning point. Visitors enter the chapel rising through the western façade until arrival, interiorly, at the focal point in a non-symmetrical front.

ادامه مطلب
مجتمع مسکونی شار|دفتر معماری دیگر

Along this walkthrough interval the varying scale of the fold makes the compact volume break offering a closed-compact, open-fragmented sequence of spaces in a constant change of time.The chapel has been thought naked, with no artificial lightning, as in a place where the exterior-interior spatial relationship determine its sense, its attention;

only a cross, an onyx lamp and an image in the focal point reinforce the symbolic aspects involved in the project.By proposing a fold in the box, in the corbusian “boîte”, a single material arises: golden concrete that captures all of the shades demanded to the volume, from capturing the direct light that breaks through an additional plane in the spatial composition,

to the transmission of the unstable, coloured scent of dawn. Light thus takes on the role of a second material in the chapel, a material that contrasts with concrete, fragile, changing, mobile, unstable, dominating or vanishing.

 

منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا