Pascal Grasso Architecturesآثار معماری جهانپاریستکمیل شدهدفاترفرانسهکاربریمراکز فرهنگیموزهموزه ها و نمایشگاهموقعیت مکانیوضعیت

موزه موسسه جاکومتی

Pascal Grasso Architectures

نکات برگزیده مطلب
  • توضیحات پروژه موزه موسسه جاکومتی
  • ورودی غافلگیرانه موزه موسسه جاکومتی
  • به سمت قلب تاریخی ساختمان
  • Project description of The Giacometti Institute Museum
  • A surprising entrance
  • Towards the historic heart of the building

موزه موسسه جاکومتی
معمار: Pascal Grasso Architectures

موقعیت: فرانسه , پاریس
وضعیت: تکمیل شده
مساحت: ۳۵۰.۰ مترمربع
کاربری: موزه
سال ساخت: ۲۰۱۹
کارفرما: FONDATION GIACOMETTI
معمار ارشد:  Pascal Grasso & Pierre-Antoine Gatier, ACMH
عکاس: Patrick Tourneboeuf


The Giacometti Institute Museum
The Giacometti Institute Museum

توضیحات پروژه موزه موسسه جاکومتی

موسسه جاکومتی به ابتکار بنیاد جاکومتی ، که بزرگترین مجموعه آثار آلبرتو جاکومتی است ، ایجاد شد. این موسسه مکان مرجع کار جاکومتی و یک مرکز تاریخ هنر است که شامل نمایشگاه ها ، تحقیقات و آموزش های مختلف است.

با مساحت ۳۵۰ متر مربع ، مؤسسه جاکومتی در ۵ Rue Victor Schœlcher در ۱۴th arrondissement ، محله Montparnasse واقع شده است که جاکومتی در تمام دوران حرفه ای خود زندگی و کار کرده است. 

برای معمار پاسکال گراسو ، اهداف سه گانه بود: به یادبود تاریخی احترام بگذارید و به افتخار کار جاکومتی بپردازید ، در حالی که ابداع یک فضای معاصر با هویت خاص خود را فراهم می کند. “ما یک رویکرد متناسب را انتخاب کردیم که شامل حفظ آثار تاریخ و تبدیل محدودیت های تحمیل شده توسط ساختمان موجود به دارایی های برای ایجاد معاصر است.”

ورودی غافلگیرانه موزه موسسه جاکومتی

این معمار از سطوح مختلف استفاده کرده و به وی امکان ایجاد چشم اندازها و دیدگاههای منحصر به فرد را می دهد و مسیری منظر مانند پیچ و خم را ترتیب می دهد که در آن ارتفاعات سقف متناوب و جریانهای جهت دار رقیب تجربیات متفاوتی را ارائه می دهد. به طور دائم ، استودیوی بازسازی شده آلبرتو جیكومتری شامل مبلمان او ، اشیاء شخصی ، دیوارهایی است كه توسط این هنرمند و آثار اختصاصی نقاشی شده است ، كه بعضی از آنها قبلاً هرگز به نمایش گذاشته نشده اند. استودیوی بازسازی شده با ترتیب یک سری مراحل و یک لیوان فوق العاده شفاف به صورت واضح و دیدنی به نمایش گذاشته می شود. مداخله معماری با سبکی مینیمالیستی به سراغ ملزومات می رود.

ادامه مطلب
مجله پژوهش و برنامه ریزی شهری 1

به سمت قلب تاریخی ساختمان

بازدید کنندگان به لطف یک عنصر شیشه ای که توسط معمار ایجاد شده است ،

از طریق یک پاسیوی یکپارچه در فضای منظره به اتاق های نمایشگاه دسترسی پیدا می کنند.

برای پاسکال گراسو و پیر-آنتوان گتیه ، قانون انگشت شست هنگام مداخله در فضاهای محافظت شده کار بر روی “محافظت از دکورها” بود ، اما نه در ترمیم یکسان عناصر موجود. هدف این بود که نشانگرهای زمان ، آثار تاریخی و اضافه کردن عناصر مورد نیاز برای حرفه جدید محل برگزاری مسابقه با استعداد معاصر فراهم شود. این نوسازی به اصول برگشت پذیر احترام می گذارد و مداخلات معاصر را محدود می کند ، ضمن اینکه فاصله ای از دکوراسیون های تاریخی نیز دارد.

پارتیشن ها ، ریل های تصویری ، پایه ها و وسایل روشنایی به رنگ سفید در مقابل دکوراسیون های تاریخی ایستاده و به نظر می رسد شناور است.

شکل چراغ های معلق با الهام از هندسه سقف های تاریخی که در آنها جای گرفته است ،

برای ساخت لوسترهای جدید و معاصر ساخته شده که طبقه بندی تاریخی محل برگزاری را گسترش می دهد.

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

The Giacometti Institute Museum
Architect: Pascal Grasso Architectures

location: PARIS, FRANCE
statues: completed
Area: ۳۵۰.۰ m2
user: MUSEUM
Year: ۲۰۱۹
Clients: FONDATION GIACOMETTI
Lead Architects: Pascal Grasso & Pierre-Antoine Gatier, ACMH
Photographs: Patrick Tourneboeuf

Project description of The Giacometti Institute Museum

The Giacometti Institute was created on the initiative of the Giacometti Foundation, which owns the biggest collection of Alberto Giacometti’s works. The Institute is the reference place for Giacometti’s work and an art history center, which includes exhibitions, research and pedagogy.

ادامه مطلب
خبرهای خوب برای خراسان رضوی در حوزه مسکن 

With a surface area of 350 m2, the Giacometti Institute is located at 5 Rue Victor Schœlcher in the 14th arrondissement, the Montparnasse neighbourhood where Giacometti lived and worked throughout his career.

For architect Pascal Grasso, the objectives were three-fold: respect the historic monument and give Giacometti’s work pride of place, while devising a contemporary space endowed with its own identity. “We chose a contextual approach that consisted of retaining traces of history and transforming the constraints imposed by the existing building into assets for contemporary creation.”

A surprising entrance

The architect took advantage of the different levels, allowing him to create unique perspectives and points of view and to organise a maze-like scenography pathway in which alternating ceiling heights and competing directional flows provide different experiences. On a permanent basis, Alberto Giacometti’s reconstructed studio includes his furniture, personal objects, walls painted by the artist and exclusive works, some of which have never been exhibited before. The reconstructed studio is exhibited in a clear and spectacular way by arranging a series of steps and a extra-clear glass. The architectural intervention goes to the essentials with a minimalist style.

Towards the historic heart of the building

The visitors access the exhibition rooms via a patio integrated within the scenography space thanks to a glass element created by the architect. For Pascal Grasso and Pierre-Antoine Gatier, the rule of thumb when intervening within protected spaces was to work on “conservation of the decors”, but not on an identical restoration of existing elements. The goal was to preserve the markers of time,

ادامه مطلب
املاک خانوادگی Mission Hill

the historic traces, and to add the elements required for the venue’s new vocation with contemporary flair. The renovation respects the principles of reversibility and limits the contemporary interventions, while maintaining a distance from the historic decors.

“Partitions, picture rails, pedestals, and lighting fixtures in white stand out against the historic decors and appear to float. The form of the suspended lights was inspired by the geometry of the historic ceilings that accommodate them,

to make new, contemporary chandeliers that extend the historic stratification of the venue.”

منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا