اخباراخبار شهرسازی

واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام در کمیسیون عمران بررسی شد

عضو کمیسیون عمران مجلس:
واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام در کمیسیون عمران بررسی شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه بودجه ۹۹ و واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علیم یارمحمدی روز سه‌شنبه با اشاره به جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون لایحه بودجه ۹۹ و تبصره‌های ۱۹، ۴ و ۸ که مربوط به بخش هزینه ای بودجه بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مواردی هم در رابطه با پیشنهاداتی از بانک‌ها و سازمان ثبت بود که در کمیسیون عمران بررسی شد. برخی از این پیشنهادات پذیرفته و برخی نیز رد شدند.

عضو کمیسیون عمران همچنین گفت: دستور کار بعدی کمیسیون درخصوص واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوص بود که از روزهای آغازین شروع بکار مجلس با توجه به اصرار تعدادی از نمایندگان احصا شدند.

یارمحمدی ادامه داد: پروژه های نیمه تمام در کشور هزینه بالایی دارند و علیرغم اینکه هزینه‌ زیادی از بودجه‌ دولت‌ها برای این پروژه‌ها مصروف شده ولی این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نداشته اند.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه عمرانی دولت، اتمام این پروژه‌ها حدود ۴۰ سال زمان می‌برد. آن هم به شرط اینکه هیچ پروژه دیگری پیشنهاد داده نشود و یا همه پروژه‌های دیگر را قفل کنیم.

ادامه مطلب
تمرکز بافت ناپایدار شهری در بخش مرکزی تهران

تعدادی از این پروژه‌ها عملا موضوعیت خود را از دست داده‌اند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها عملا موضوعیت خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون به این مسائل پرداخته شد و مقرر شد این پروژه‌ها احیا، احصا و آماده شوند تا مشخص شود این پروژه‌ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند یا خیر.

یارمحمدی اضافه کرد: در جلسه امروز همچنین بحث‌هایی درخصوص ارائه مشوق به سرمایه‌گذاران مطرح شد و این مسایل مطرح شد.

وی با بیان اینکه اگر این مشوق‌ها وجود نداشته باشند سیستم قفل می‌شود و نمی‌توان کاری از پیش برد،گفت: دولت‌ها همه ساله روی پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بالای ۸۰ درصد و یا احتمال اتمام آنها تا پایان عمر دولت و یا تا پایان سال را وجود دارد، تاکید دارند و ما بارها از دولت‌ها این را شنیده‌ایم ولی متاسفانه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس اضافه کر: با توجه به وضعیت بودجه امسال، که بودجه خاصی است، مشوق‌هایی که برای سرمایه‌گذاران دیده شده، پررنگ نیست.

وی یاد آور شد: سرمایه‌گذاری دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های زیرساخت‌ها مانند برق، نیرو، آب، انرژی‌های خاک و انرژی‌های خورشیدی و در وزارت راه و شهرسازی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و بخش مسکن، شهرهای جدید می‌تواند چرخ‌های جامعه را به حرکت درآورده و مشکلات مردم را نیز مرتفع کند و همچنین برای توسعه کشور بصورت متوازن بسترسازی شود.

ادامه مطلب
ویلاشهرسب | گروه معماری حجم سبز

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا