تأليفاتمجلاتمقالاتنشریه معماری و شهرسازی ایران

نشریه معماری و شهرسازی ایران شماره ۱ (۲)

نشریه معماری و شهرسازی ایران شماره ۱ بهار و تابستان ۱۳۸۹

فهرست مقالات در این نشریه معماری و شهرسازی ایران شماره ۱ بخش ۲

 
۹- معماری پایدار و نقد آن در حوزه محیط زیست | یوسف گرجی مهلبانی
 
۱۰- بررسی عملکرد اقلیمی نورگیرهای داخلی ساختمان های اداری (مطالعه موردی: ساختمان های نمونه در حوزه اقلیمی تهران) | سید مجید مفیدی؛ سید باقر حسینی؛ حسین مدی
 
۱۱- محیط یادگیری انعطاف پذیر (جهان کودک تجربه پذیر، سیستم آموزشی تغییر پذیر) | کریم مردمی؛ مهسا دلشاد
 
۱۲- تحلیل آماری تأثیر رنگ سالن امتحانات بر مؤلفه های روانشناختی دانشجویان | فرهنگ مظفر؛ فاطمه مهدیزاده؛ مونا بیسادی
 
۱۳- «مدل سازی»؛ روشی مفید برای پژوهش های میان رشته ای (نمونه موردی: امکان سنجی بهره گیری از آموزه های «اندیشۀ اسلامی» در «آموزش معماری») | عبدالحمید نقره کار؛ فرهنگ مظفر؛ سلمان نقره کار
 
 

 

چکیده مقاله ۹ نشریه معماری و شهرسازی ایران شماره ۱

معماری پایدار و نقد آن در حوزه محیط زیست | یوسف گرجی مهلبانی

مفهوم پایداری در دهه ۱۹۷۰ میلادی، نتیجه آگاهی بشر نسبت به مسائل محیط زیست و مشکلات فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی می باشد. یکی از مهم ترین اهداف توسعه پایدار، حفظ طبیعت و اصلاح نگاه به آن است و تجلی توسعه پایدار در حوزه محیط ساخته شده، معماری پایدار نامیده می شود. 

ادامه مطلب
نشریه معماری و شهرسازی ایران شماره 13 (2)
هدف از این مقاله بیان عملکرد اقلیمی نورگیرهای داخلی ساختمان های اداری تهران است. برای درک رفتار اقلیمی نورگیرهای داخلی از مطالعات میدانی برای اندازه گیری شاخص های محیطی استفاده شد. ساختمان های اداری انتخاب شده با ویژگی های متفاوت مورد بررسی و مقایسه تحلیلی با توجه به محدوده آسایش انسانی قرار گرفتند.
 
 
در سال های اخیر با توجه به رشد روزافزون و وسعت تغییرات روش های آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری با تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده، در کانون توجه متخصصین آموزش قرار گرفته است. چرا که محیط فیزیکی به سبب ساختار خود می تواند تعاملات و در پی آن فرآیند یادگیری را تقویت و یا تضعیف نماید.
 

چکیده مقاله ۱۲ 

تحلیل آماری تأثیر رنگ سالن امتحانات بر مؤلفه های روانشناختی دانشجویان | فرهنگ مظفر؛ فاطمه مهدیزاده؛ مونا بیسادی

با توجه به تأثیر محیطی کالبدی بر انسان، می توان با تعیین کیفیات عناصر فضایی، به خلق محیطی با ویژگی های مطلوب دست یافت. در این راستا مقاله حاضر به بررسی رنگ مناسب سالن امتحانات از دیدگاه دانشجویان، پرداخته است.
 

دریافت کامل مقاله

ادامه مطلب
فصلنامه دانش شهرسازی شماره 3

 


چکیده مقاله ۱۳ فصلنامه 

«مدل سازی»؛ روشی مفید برای پژوهش های میان رشته ای (نمونه موردی: امکان سنجی بهره گیری از آموزه های «اندیشۀ اسلامی» در «آموزش معماری») | عبدالحمید نقره کار؛ فرهنگ مظفر؛ سلمان نقره کار

تحقیقات «میان رشته ای» نیازمند مدل هایی است که اطلاعات منتج از تخصص های مرتبط را در قالبی یکپارچه و در راستای پاسخ پرسش اینگونه تحقیقات، ساماندهی کند. 

دریافت کامل مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا