اخباراخبار معماری

تبدیل خانه وارطان به موزه معماری

درخواست عضو شورا از حناچی؛
تبدیل خانه وارطان به موزه معماری با تفاهم شهرداری و وزارت راه

عضو شورای شهر تهران خواستار ورود شهردار تهران به حفظ خانه وارطان  شد. به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، علی اعطا صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان تاسیس خانه گفتمان معماری و شهر بین وزارت راه و تشکل‌های ۱۲ گانه معماری و شهرسازی شکل گرفت، گفت: به دنبال رسیدن اهدافی همچون توسعه عرصه‌های عمومی شهر، گفتمان سازی، آموزش، افزایش زیست پذیری و ارتقای کیفیت زندگی خانه وارطان فعالیت خود را آغاز کرد که این مجموعه مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این خانه اثر معمار برجسته وارطان  هوانسیان است که اخیرا در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده و در تملک وزارت راه است، گفت: متاسفانه اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر توقف فعالیت خانه وارطان که انتشار این خبر نگرانی‌هایی را در جامعه تخصصی معماران و شهرسازان ایجاد کرد. چرا که شکل گیری این خانه گفتمان و شهر و معماری یک اقدام ارزشمند بود که مورد استقبال متخصصان و نهادهای مدنی قرار گرفته بود و بر همین اساس از احتمال تداوم توقف فعالیت خانه وارطان ابراز نگرانی می‌کنیم و به عنوان نماینده مردم در شورا درخواست دارم با توجه به اولویت‌های کمیسیون معماری و شهرسازی، شهردار تهران ضمن مذاکره با وزیر راه زمینه تداوم فعالیت در خانه وارطان در قالب موزه معماری و خانه معماران در چارچوب همکاری میان مدیریت شهری و وزارت راه را فراهم کند.

ادامه مطلب
اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهر گلشن

وی افزود: حالا که وزارت راه به هر دلیلی با ادامه فعالیت این مجموعه موافق نیست، مناسب است شهردار تهران از فرصت حسن ارتباط با این وزارتخانه بهره ببرد و ضمن توافق با وزیر راه زمینه تداوم فعالیت این مجموعه را در قالب موزه معماری و خانه معماران و شهرسازان فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا