Dominique Perrault Architectureآثار معماری جهانآلبیتئاترتکمیل شدهدفاترفرانسهکاربریمراکز فرهنگیموقعیت مکانیوضعیت

تئاتر بزرگ آلبی

Dominique Perrault Architecture

نکات برگزیده مطلب
  • توضیحات پروژه تئاتر بزرگ آلبی
  • طراحی پروژه تئاتر بزرگ آلبی
  • طراحی نما تئاتر بزرگ آلبی
  • Project description of Albi Grand Theater
  • Design of project
  • Facade design

تئاتر بزرگ آلبی
معمار: Dominique Perrault Architecture

موقعیت: فرانسه , آلبی
وضعیت: ساخته شده
مساحت: ۳۴۰۰۰.۰ مترمربع
کاربری: تئاتر
سال ساخت: ۲۰۱۴
معمار محلی: Christian Astruc Architects
سازه: VP GREEN
مهندسی مکانیک: ETCO
اقتصاددان: RPO
آکوستیک: Jean-Paul Lamoureux
عکاسان: Georges Fessy, Vincent Boutin


Albi Grand Theater
Albi Grand Theater

توضیحات پروژه تئاتر بزرگ آلبی

تئاتر بزرگ آلبی قصد دارد بافت شهر و همچنین تأثیر فرهنگی آن را تغییر دهد. این بنا در حومه مرکز تاریخی به عنوان یک نماد برجسته معماری ظاهر می شود. ما به جای اینکه در سینماها حضور داشته باشیم ، اولویت حضور تئاتر بزرگ را داریم تا بتوانیم در اطراف آن شبکه ای از فضاهای عمومی و امکانات فرهنگی را سامان دهیم. که تئاتر بزرگ مرکز آن خواهد بود.

در امتداد کوچه فرهنگ ، اماکن عمومی مختلف با یکدیگر دنبال خواهند شد و یک گذرگاه را که از کلیسای جامع به پارک بزرگ روچگوود می رود ، سوراخ می کند. این مسیر با ایجاد یک مربع در سطح بلوار سیبیل آغاز می شود ، سپس به محل تئاتر می رسد و در مکان سینماها در مقابل آتانور ادامه می یابد تا سرانجام روی باغ عمومی افتتاح شود. این ایده “پیاده روی شهری” است که توسط جانشینی ، اختلاط و تعامل چندین ساختمان فرهنگی متحرک است.

ما تصمیم گرفتیم به طور واضح آن ساختمانهای مختلف را با مکانهایی شناسایی کنیم که به آنها آدرس می دهند.

بنابراین ، ساختمان حفظ شده Athanor اصلاح شده است تا ورودی سینماها ایجاد شود. این قسمت قابل مشاهده این «کوه یخ» می شود و یک لابی بزرگ را ارائه می دهد ، شاید برخی از مغازه ها و یک کافه در سطح مربع باشند. در زیرزمینها همه اتاقهای غربالگری را پیدا می کنیم. بنابراین پایگاه محل تئاتر کاملاً در تصرف مجتمع سینمایی است. این چیدمان به ما امکان می دهد تمام فضای عمومی را آزاد کنیم و سخاوتمندانه ای را برای فعالیت های شهری و جمعیت باز کنیم.

هندسه بسیار ساده تئاتر اجازه می دهد تا در امتداد خیابان Général de Gaulle ،

در تلاش برای استمرار و نزدیکی شهری با کتابخانه چندرسانه ای ، دو مکان کم و بیش مثلثی را در کنار “کوچه فرهنگی” ایجاد کند. آن دو فضای عمومی ، جدید در این زیرساخت های شهری ، در اطراف تئاتر قرار دارند: یکی به سمت مرکز تاریخی و دیگری به سمت محله باز شده است.

طراحی پروژه تئاتر بزرگ آلبی

ما یک جلد جمع و جور را جستجو کردیم که به بعد تئاتر اجازه می دهد تا بهترین موارد را در محیط شهری خود جای دهد. همچنین برخی از اصول کاربردی ، ساده ، مستقیم و فوری ، به ویژه برای دسترسی ، توسط فضای عمومی ، کامیون ها ، در همان سطح از مرحله و پشت صحنه جستجو کردیم.

لزوماً به معنای این نیست که این قسمت عقب تئاتر “مرده” است ،

ادامه مطلب
فصلنامه شهر پایدار 7

زیرا در طبقه بالا می توانیم صندوق ها و اداره ها و بالاتر از اتاق آزمایش را پیدا کنیم. بنابراین ، چهار طرف منشور باز و سکونت دارند.

البته تنها گشودگی در محل تئاتر کاملاً مانند یک پنجره بزرگ به سمت شهر است

که با استقبال از تمام لابی ها ، گالری ها ، بالکن ها و سالن اجتماعات بزرگ استقبال می کند.

از این حجم شفاف ، ما از یک طرف به اتاق آزمایش خواهیم رسید و از طرف دیگر تراس بام ،

جایی که باغ حلق آویز و رستوران آن تنظیم می شود.

از این ارتفاع ، ما نمای کاملی از نمای شهر آلبی و منظره اطراف آن خواهیم دید.

برای کفها به اندازه دیوارها و سقفها ، برای ایجاد یک معماری متریال یکپارچه.

با استحکام آجری ، با پوششی صاف و سبک مخالف هستیم ،

که لباس منشور تئاتر را می پوشاند. این پوشش مش فلزی ، به رنگ مسی قرمز ،

که مانند لباس زنگ نمی خورد ، از دو طرف عمودی بنا را به خود می گیرد و از طرف دیگر آن را از آن دور می کند ،

تا مانند پارچه قطره ای بزرگی روی آن باز شود. مکان تئاتر و سینماها

منحنی ها و منحنی های پیشخوان مورد نیاز برای این مش استاتیک ، معماری آزاد ، شاد و متن ترانه ایجاد می کنند. ما همچنین استعاره پارچه قطره یا بیرون کشیدن طرح صحنه اپرا را در آنجا مشاهده خواهیم کرد.

اما بیشتر از همه ما در اینجا درخشش ،

انعکاس و رنگی پیدا خواهیم کرد که معماری را به یاد می آورد “لباسش در یک چراغ روشن”.

طراحی نما تئاتر بزرگ آلبی

تئاتر بزرگ آلبی از بتونی ساخته شده است ، با آجر پوشانده شده است.

ما از این متریال برای خارج به اندازه داخل استفاده خواهیم کرد ،

این پوست بافته فلزی ، به عنوان توری ، قصد دارد از عملکردهای تئاتر محافظت کند بدون اینکه آنها را از توابع شهر جدا کند. قرار است نور را فیلتر کرده و باد و باران را بشکند.

این تزئین بزرگ دارای برخی خصوصیات پایدار است. مش به فضاها و موارد استفاده شده از آن تنظیم می شود.

امکان ارائه نمای بزرگتر از داخل به بیرون یا محکم تر کردن قسمت های دیگر ، پنهان کردن برخی از دیوارهای ساختاری یا فیلتر کردن مانند یک آفتاب از نور در محل های بزرگ امکان پذیر است.

این حجاب محکم برخی از قوس های بزرگ را در سطح فضاهای عمومی پاک می کند تا بازدیدکنندگان و تماشاگران را به داخل خانه بیاورد و سپس در آسمان بر فراز حجم ساخته شده بلند می شود تا یک چهره غیرمادی را ایجاد کند که از پشت بام ها از منظره بیرون می آید.

شهر آلبی به عنوان یک نتیجه ، اقداماتی که انجام خواهد شد عبارتند از:

ادامه مطلب
مرکز فن آوری اتومبیل Dogus

استفاده از زیرزمین برای درج برخی از پارکینگ های اتومبیل و سالن سینما.

صلاحیت در سطح زمین فضاهای عمومی اختصاص یافته به هر ساختمان فرهنگی.

 جستجوی سادگی و فشردگی ، ارائه ابزاری تئاتر کارآمد ، انعطاف پذیر و اقتصادی.

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

Albi Grand Theater
Architects: Dominique Perrault Architecture

location: ALBI, FRANCE
statues: completed
Area: ۳۴۰۰۰.۰ m2
user:THEATER
Year: ۲۰۱۴
Local Architect: Christian Astruc Architects
Structure: VP GREEN
Mechanical Engineering: ETCO
Economist: RPO
Acoustics: Jean-Paul Lamoureux
Photographs: Georges Fessy, Vincent Boutin

Project description of Albi Grand Theater

The Albi Grand Theatre is going to transform the texture of the city as well as its cultural influence. This building appears as an outstanding architectural symbol, on the outskirts of the historic centre. We have given priority to the presence of the Grand Theatre instead of the cinemas, in order to organize around it a network of public spaces and of cultural facilities. The Grand Theatre will be its centre.

Along the Alley of Culture, different public spaces will follow one another, punctuating a walkway going from the cathedral to the Rochegude big public park. This path begins with the creation of a square at the level of the Sibille Boulevard, then arrives on the theatre place, and continues on the cinemas place in front of the Athanor, to finally open onto the public garden. That’s the idea of an « urban walkway » animated by the succession, the juxtaposition and the interaction of several cultural buildings.

We chose to clearly identify those different buildings with places which give them an address in the city. Therefore, the preserved Athanor building is modified to create the entrance of the cinemas. It becomes the visible part of this « iceberg », offering a big lobby, with maybe some shops and a café at the square level. In the basements, we find all the screening rooms. So the base of the theatre place is totally occupied by the cinematographic complex. This layout allows us to liberate all the public space and to open it generously to the urban activity and the population.

The very simple geometry of the theatre allows a setting up along the Général de Gaulle Avenue, in an attempt of urban continuity and proximity with the multimedia library, generating two more or less triangular places on the side of the “cultural alley”. Those two public spaces, new in this urban infrastructure, are laid around the theatre: one is opened towards the historic centre and the other towards the neighbourhood.

Design of project

We searched a compact volume which allows the theatre‘s dimension to fit for the best into its urban surrounding. We also searched some functional, simple, direct and immediate principles, especially for the access, by the public space, of the trucks, on the same level than the stage and the backstage.

ادامه مطلب
دفتر Leawood

It doesn’t necessarily means that this back side of the theatre is « dead », because upstairs we can find the boxes and the administration, and above the experimental room. So, the four sides of the prism are opened and inhabited.

Of course, the only opening on the theatre place is fully glazed like a big window towards the city, welcoming all the lobbies, the galleries, the balconies and the big auditorium.

for the floors as much as the walls and the ceilings, to create a mono material architecture.

To the solidity of the brick, we oppose a smooth and lightweight cover,

which will dress up the prism of the theatre. This cover of metal mesh, red copper coloured, which doesn’t rust, like clothing, will take on the verticality of the building on two sides, and will take away from it on the other sides, to open like a big drop cloth on the theatre place and the cinemas one.

The curves and counter curves required for this static mesh create a free, happy and lyric architecture. We’ll also see there the metaphor of the drop cloth or the evocation of an opera stage design. But most of all we’ll find there some brilliance, reflection, colour, which reminds an architecture « dressed in a bright light ».

Facade design

The building is made of concrete, covered with bricks. We will use this material for the outside as much as the inside,

This metallic woven skin, as a lace, is going to protect the functions of the theatre without separating them from the functions of the city. It’s going to filter the light and to break the wind and the rain.

This big ornament has some sustainable qualities. The mesh will adjust to the spaces and the uses that it covers. It will be possible to weave it larger to offer some views from inside to outside or tighter on other parts,

to hide some structural walls, or to filter, like a sun break, the light in the big foyers.

This tight veil will clear up some big arks at the public spaces level, to let the visitors and spectators come in, and then will rise up in the sky over the built volume to create an immaterial figure coming up in the landscape from the roofs of the city of Albi.

As a conclusion, the measures that will be taken are:

The use of the basement to inset there some car parks and movie theatre; The qualification at the ground level of public spaces dedicated to each cultural building; The search of simplicity and compactness, offering an efficient, flexible and economic theatrical instrument.

منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − پنج =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا