اخباراخبار معماری

نخستین پل شیشه ای قوسی جهان، در اردبیل

نخستین پل شیشه ای قوسی جهان، در اردبیل

بر روی پل معلق شیشه ای «هیر» که قدم می زنی ، حس راه رفتن بر فراز آسمان به انسان دست می دهد. ایستادن بر روی شیشه و لرزش همزمان پل معلق بسیار هیجان آفرین است. زیر پایت دره ای صخره ای است که نهری پرآب و خروشان از پیچ و خم آن عبور می کند و منظره اش بر عمق چشمانت منعکس می شود. در یک سمت ، چشم انداز زیبای دره بند و کوههای باغرو را می بینی ؛ در طرف دیگر دشت وسیع اردبیل و گستره باغ های شهر هیر چشم نواز است و قله همیشه برفی سبلان ، آن دوردست ها خودنمایی می کند. منظره ای منحصربفرد با حس شور و هیجان را می توان بر فرار پل معلق شیشه ای هیر تجربه کرد.

شهر هیر در ۲۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل و در مسیر جاده اصلی سرچم به اردبیل قرار دارد . شهر هیر به داشتن باغ های پرثمر گیلاس و آلبالو معروف است و قطب تولید گیلاس و آلبالو در استان محسوب می شوند.
وجود این همه باغ در دل شهر و روستاهای اطراف آن، طبيعتي زيبا و جلوه اي خاص به شهر هیر داده است به گونه ای كه هیر به «باغ شهر استان اردبیل» معروف شده و «شهر شکوفه های گیلاس لقب» گرفته است.
دره زیبای «دربند» هیر با حدود ۲۳۴ هکتار وسعت در یک کیلومتری این شهر واقع شده است و نهر همیشه پرآبی از میان این دره عبور می کند . این دره پوشیده از باغ های میوه است و به بهشت گردشگری هیر مشهور شده است.

ادامه مطلب
مجلس شورا ملی

این منطقه می تواند سالانه پذیرای هزاران گردشگر باشد

با وجود باغات زیبا و مناظر طبيعي و بكر دربند هیر و درياچه نئور، این منطقه می تواند سالانه پذیرای هزاران گردشگر باشد .

شرکت مجری و سرمایه گذار احداث پل معلق شیشه ای هیر، همان شرکتی است که پیش از این با احداث مجموعه گردشگری پل معلق مشگین شهر در دامنه کوه سبلان ، روند توسعه گردشگری این منطقه را متحول کرد.

پل معلق هیر ، نخستین پل شیشه ای قوسی شکل جهان ابه شمار می رود که با طراحی مهندسان ایرانی ساخته شده است و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبودند.پل شیشه ای هیر دارای دو ویژگی معلق بودن و قوسی شکل بودن است که هماند آن تاکنون در سطح دنیا ساخته نشده است و کلیه قطعات شیشه ای و کابل های فلزی آن با کیفیت عالی در داخل ایران ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 13 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا