اخباراخبار مسکن

ساخت مسکن در خراسان جنوبی باعث رونق صنایع مرتبط شد

ساخت مسکن در خراسان جنوبی باعث رونق صنایع مرتبط شد

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در حوزه روستایی و محرومان استان، باعث ایجاد رونق در بازار مصالح ساختمانی، نیروی کار و صنایع مرتبط شده است.

ناصر خوش خبر شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از رانندگان و راهداران نمونه خراسان جنوبی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد افزود: هدف اصلی خدمت به مردم بخصوص قشر محروم، جمعیت مرزنشین و روستایی است.

وی گفت: این جمعیت در تولید تاثیرگذار بوده اما برای جامعه شهری هم برنامه‌های کلانی است که همه باید به این برنامه‌ها شتاب دهیم تا نتیجه آن در کمترین زمان ممکن حاصل شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین شرایط سخت کنونی، استان خراسان جنوبی به یک کارگاه بزرگ سازندگی و تولیدی تبدیل شده است.

وی افزود: باید مطالبات با آرامش و در مجاری قانونی دنبال شود تا دشمن فرصت نکند از موج یا مطالبه به حق قشرهای مختلف جامعه سوءاستفاده کند.

صنعت حمل و نقل بیشترین تاثیر را در ایجاد امید و نشاط جامعه دارد

خوش خبر گفت: صنعت حمل و نقل بیشترین تاثیر را در ایجاد امید و نشاط جامعه دارد زیرا به این وسیله مردم با اطمینان خاطر در کمترین زمان به کالای موردنیاز خود دسترسی دارند.

ادامه مطلب
مطالعه 120 مورد از کران های روستای کندوان

وی اظهار داشت: مشکلات صنف حمل و نقل نیز باید احصا و از طریق حوزه های تخصصی پیگیری شود تا مطابق با شرایط کشور و استان شاهد صنعت پویا و تاثیرگذار در این حوزه باشیم. 

وی گفت: در شرایط کنونی علیرغم همه محدودیت‌ها اما نظام جمهوری اسلامی و دولت در خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و بخش خصوصی نیز باور دارد که باید در این شرایط، کمک دولت و نظام باشد.

خوش خبر با بیان اینکه مردم شایسته خدمت بسیار خوب هستند افزود: صنعت حمل و نقل موتور محرک توسعه اقتصادی هستند و در صحنه‌های مختلف این موضوع به نمایش گذاشته شده است. 

وی اربعین را یکی از صحنه‌هایی عنوان کرد که بخش حمل و نقل به زیبایی حضور خود را نشان داد و گفت: زمان جنگ تحمیلی که نیاز به کمک بود بیش از ۲۵۰ راننده کامیون ثبت‌نام کردند و از آنجا که فعالان این بخش مردان صحنه‌های سخت هستند روز ۲۶ آذر به نام آنها نامگذاری شده است که بدون هیچ چشمداشتی حماسه‌ای را رقم زدند.

مشکل بیمه رانندگان در یک سال اخیر حل شده است

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدام رانندگان در دهه ۶۰ هیچگاه از تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نخواهد شد عنوان کرد: دهه ۹۰ نیز شرایط کشور به خاطر برنامه‌های تهاجمی و حمله‌های سخت جبهه استکبار به گونه‌ای است که دشمن تلاش دارد مردم نسبت به نظام ناامید شوند.

ادامه مطلب
شو روم مرکزی تکسرام | دفتر معماری اردیبهشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به همت رانندگان در تخلیه بنادر به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در ۲۶ آذر سال ۱۳۶۲ گفت: مشکلات فعلی رانندگان به خصوص مسئله سوخت در سه بخش شناسایی شده که تلاش می‌کنیم از کانال‌های مربوطه پیگیری شود. 

جعفر شهامت با بیان اینکه مشکل بیمه رانندگان در یک سال اخیر حل شده است اظهار داشت: اکنون بیش از هفت هزار و ۱۰۰ راننده از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند. 

وی حل مشکل نرخ کرایه حمل و نقل براساس تن کیلومتر را یک اقدام مهم دیگر در این حوزه دانست و افزود: با وجود مسایلی که بخش تولید را درگیر دارد اما باید تلاش کنیم که بار سنگنین مشکلات بر دوش بخش حمل و نقل در شرایط سخت اقتصادی نباشد. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در شرایط خاص اقتصادی اولین تحریم‌ها متوجه صنعت حمل و نقل است که نشان از اهمیت این صنعت دارد. 

وی احداث مجتمع‌های بین راهی جدید در راه‌های کویری استان را خدمتی دیگر برای کاربران جاده‌ای دانست و گفت: به همت بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی دو مجتمع بین راهی در مسیر نهبندان و طبس افتتاح خواهد شد. 

ساخت و تجهیز ۳۰ استراحتگاه بین راهی در استان

شهامت از ساخت و تجهیز ۳۰ استراحتگاه بین راهی در استان خبر داد و افزود: این اقدامات در کاهش فشار بر رانندگان و کابران جاده‌ای اثرگذار خواهد بود تا شاهد سفرهای ایمن باشیم. 

ادامه مطلب
نشریه پژوهش های برنامه ریزی شهری شماره 14

 وی با بیان اینکه در طرح ملی ابرار ۱۲۸ کیلومتر برای استان هدفگذاری شده که در یک سال باید انجام شود گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاخص برخورداری استان از راه آسفالته افزایش یابد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از سرمایه گذاری بیش از ۵۵ میلیارد تومان در حوزه مدیریت راه‌های استان خبر داد و گفت: همچنین سامانه جدید ۱۴۱ روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. 

 وی با بیان اینکه میز خدمت الکترونیک نیز در استان تسریع می‌یابد ادامه داد: آنچه مصوبه دولت است تلاش می‌کنیم به نحوه احسن در استان اجرا شود. 

 شهامت با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای فرهنگ ترافیک نیز اظهار داشت: سیمای راهبران استان از برنامه‌هایی است که در تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما تولید و یک بخش آن ۳۰ آذر از شبکه استانی پخش خواهد شد. 

وی گفت: مشکلات مالیاتی و سوخت رانندگان نیز در استان قابل حل است و امیدواریم با پیگیری این مشکلات سطح رضایت رانندگان افزایش یابد.

در این آیین ۳۰ نفر از راهداران و رانندگان نمونه خراسان جنوبی با حضور مسؤولان حاضر تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا