اخباراخبار شهرسازی

تنها ساخت خیابان و زیرگذر نیاز شهرنشینی نیست

معاون شهردار یزد:
تنها ساخت خیابان و زیرگذر نیاز شهرنشینی نیست

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اشاره به اهمیت کاهش تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد، گفت:‌ ساخت خیابان و زیرگذر به تنهایی رفع نیاز شهرنشینی نیست.

«مجتبی فرهمند» با تاکید بر لزوم تقویت نظارتها، آموزش و پیگیری در ساخت و سازها، اظهار کرد: تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد گسترده است.

وی با بیان این‌که شهر یزد بر مبنای تعادل و تعامل با اقلیم به صورت مسالمت آمیز شکل گرفته و حاصل نبوغ گذشتگان است، افزود: نگاه توسعه طلبانه شهرها که به سمت خیابان کشی ها و زیرگذرها کشیده شده است، نتوانسته پاسخگوی نیازهای شهر باشد.

معاون شهردار تأکید کرد: از شهرسازان انتظار داریم که در این موضوع تحقیق کنند تا بتوانیم به پاسخ دقیقی برسیم و بتوانیم راه توسعه ای برای شهر پیدا کنیم، راه توسعه شهر یزد راهی متفاوت از سایر شهرها است.

فرهمند تصریح کرد: شهر، مرتب در حال تغییر است و هرگز نمی‌توانیم نسخه واحد برای ۱۰ سال دیگر شهر بنویسیم.

این مسئول با بیان این‌ که شهر یزد شهری متفاوت است، گفت: تخلفات ساخت و ساز در شهر یزد بسیار است اما مبنای همه این تخلفات، تخلفات شهرسازی است.

ادامه مطلب
معماری به مثابه یک شکل از هنر و یک مدیوم طراحانه

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی در راه است که امید است تخلفات را به حداقل برساند، دیگر قرار نیست تفکیک غیرمجاز در شهر داشته باشیم از این رو آمادگی شهرسازان برای آینده شهر را طلب می کنیم.

فرهمند در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز گشت ساختمان را در شهر مستقر کردیم تا امکان تفکیک قطعات بزرگ بدون طرح آماده سازی و شهرسازی مهیا نباشد، از این رو از مهندسان شهرساز می خواهیم خودشان را برای طرح‌های تفکیک و آماده سازی و انطباق آماده کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا