رویدادهاگفتمان ها و نشست ها

بازار تهران در چهارشنبه های تهران

“بازار تهران” در چهارشنبه های تهران

به گزارش آرکاو، چهارشنبه‌های تهران با هدف ایجاد نگاهی متفاوت و جدید به شهری که در آن زندگی می‌کنیم، هر چهارشنبه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.«چهارشنبه‌های تهران» هر هفته با پرداختن به یکی از موضوعات شهری و فرهنگی، تهران را از منظر خصوصیات ظاهری، خرده‌فرهنگ‌ها و شناسه‌های مکانی بررسی می‌کند. موضوعاتی مانند محله‌ی سرچشمه، خیابان ولیعصر، کبابی‌های تهران، تکیه‌های شمیران، بازار ، مشروطیت در تهران و مدرسه البرز، از محور‌های سلسه نشست‌های «چهارشنبه‌های تهران» است.
گفت‌وگو با نویسندگان و هنرمندان، نمایش فیلم‌های مرتبط، خاطره‌ گویی و داستان‌گویی با محوریت «تهران»، از بخش‌های این برنامه است.

بیست و هفتمین سری از نشست «چهارشنبه‌های تهران»  با موضوع «بازار تهران» چهارشنبه ۲۷ آذر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ در ورودی اصلی، راهرو‌ی سروستان برگزار خواهد شد.

رضا فیضی این هفته در برنامه چهارشنبه های تهران میزبان علیرضا گلپایگانی ( معمار )، مهشید صحی زاده ( معمار و طراح شهری ) و سولماز شمشیری (معمار و طراح شهری ) است.

در این برنامه فیلم هایی از بازار تهران و امامزاده زید و سید اسماعیل پخش می شود و مهمانان درباره بازارتهران صحبت می کنند.

بازارتهران بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر تهران در منطقه ۱۲ شهری تهران.

ادامه مطلب
کارگاه تخصصی معماری «تاریخ شهر ایرانی»

این بازاردر میان خیابان‌های مولوی در جنوب، مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، پانزده خرداد (بوذرجمهری سابق) در شمال و خیام در غرب قرار گرفته‌است. در تقاطع این خیابان‌ها میدان محمدیه، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرار گرفته‌اند.

میدان پانزده خرداد در بیرون از محدودهٔ بازارو سبزه‌میدان در محدودهٔ بازار قرار گرفته‌است. از گذرهای اصلی درون بازارمی‌توان از گذر لوطی‌صالح نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 9 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا