رویدادهامسابقات داخلی

تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره سالانه عکس شهرسازی

تمدید مهلت ارسال آثار برای جشنواره سالانه عکس شهرسازی ایران

دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: مهلت ارسال آثار برای نخستین جشنواره سالانه عکس شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران با محوریت “ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی در مسیر توسعه پایدار” تا دهم دی‌ماه سال‌جاری تمدید شد.

مرجان گلی‌پور  اظهار کرد: نخستین جشنواره سالانه عکس شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور با هدف ارتقای کیفیت زندگی در مسیر توسعه پایدار با رونمایی از پوستر فراخوان جشنواره در تاریخ دهم شهریورماه سال‌جاری آغاز بکار کرد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره سالانه عکس شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور توسط مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و موزه عکسخانه شهر تحت عنوان “شهرنگاه” برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره با هدف ترویج نگاه کیفی شهروندان و حرفه‌مندان در حوزه‌های هنر، عکاسی، شهرسازی و معماری برگزار می‌شود تا بتوانیم از دریچه دوربین و نگاه مردم شهرها را ببینیم.

چاپ آثار واجد ارزش در یک کتاب

دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ادامه داد: در بین داوران جشنواره طیف وسیعی از تخصص‌های شهرسازی، معماری، گرافیک شهری، پژوهش و هنر، عکاسی و حضور معاونان شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور را داریم تا از حضور متخصصان و مدیران اجرایی نیز بهره‌مند شویم و نوعی مستندسازی از شهرسازی و معماری داشته باشیم و آثار واجد ارزش را در یک کتاب چاپ کنیم.

ادامه مطلب
دلالان شهرک تازه‌ساز روستایی در یزد

وی با اشاره به اهداف نخستین جشنواره سالانه عکس شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران، گفت: فراهم کردن زمینه های همکاری گسترده، تشریک مساعی و انتقال تجربیات شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران، فراهم‌ آمدن ابزاری برای توجه به ابعاد مختلف موضوعات شهرسازی و معماری در کلانشهرهای ایران از زوایای مختلف و آشنایی با مسیر فکری متخصصان و حرفه‌مندان در جهت آشکار کردن نیازها، فراهم شدن زمینه بازخوانی رویدادها در راستای بهره برداری بهینه و ارتقای رضایت‌مندی ساکنان کلانشهرهای ایران و ترویج حساسیت و نگاه کیفی شهروندان در مطالبه کیفیت فضاهای شهری از جمله اهداف جشنواره بشمار می‌رود.

عکس های ارسالی آثار برگزیده در نمایشگاه ها و مسابقات دیگر نباشد

گلی‌پور محورها و موضوعات نخستین جشنواره سالانه عکس شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران را معماری و کالبد شهر، موضوعات اجتماعی- فرهنگی و اقتصادی مرتبط با شهرسازی و معماری، منظر شهری، زیست پذیری و فناوری عنوان کرد و افزود: از جمله شرایط جشنواره ارسال عکس در بخش‌های شهروندی، حرفه‌ای (عکاسی)، دانش آموزی، دانشجویی، تخصصی، انتقادی و پیشنهادی است همچنین باید عکس های ارسالی به روز بوده و با هدف ارسال به جشنواره تهیه شود، با توجه به بررسی دیجیتالی آثار، عکس‌ها از کیفیت مناسبی حتی پس از کاهش اندازه برخوردار باشد و عکس های ارسالی آثار برگزیده در نمایشگاه ها و مسابقات دیگر نباشد.

ادامه مطلب
نشستی در نقد معماری و شهرسازی

داوران جشنواره

گلی‌پور با اشاره به ترکیب هیئت داوران نخستین جشنواره سالانه عکس شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران گفت: در بخش معماری و شهرسازی: کیوان جورابچی، حمید رضا خوئی، سزار دارابی، نوید سعیدی رضوانی، پویان شهابیان، سهیلا صادق زاده و زهراسادات منصوری، در بخش هنری: سیمون آیوازیان، افشین بختیار، مهدی تهرانچی، احسان رافتی، امیر سرایی مقدم، محسن سلیمانی، مونا هوبه فکر، در بخش مدیران شهری: غلامرضا جانقربان، محمدرضا حسین‌نژاد، سید احمد حسینی‌نیا آثار جشنواره را داوری خواهند کرد.

وی با معرفی ارکان جشنواره گفت: دبیرکل جشنواره: عبدالرضا گلپایگانی، رییس جشنواره: محمد عزتی، دبیر علمی جشنواره: حامد مظاهریان، دبیر هنری جشنواره: امیر گلی پور و دبیر روابط عمومی جشنواره: بهزاد صوری هستند.

دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را از طریق پورتال دبیرخانه به نشانی iranmbc.ir یا از طریق ایمیل: city.iranmbc.media@gmail.com یا از طریق واتساپ به شماره: ۰۹۳۵۴۹۲۹۲۳۹ ارسال کنند.

وی یادآور شد: اختتامیه و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده و اهدا جوایز نخستین جشنواره سالانه عکس شهرسازی و معماری کلانشهرهای ایران بهمن ماه ۹۸ خواهد بود.

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شش =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا