اخباراخبار شهرسازی

ساخت مسجد در مناطق پرجمعیت، دردستورکار

ساخت مسجد در مناطق پرجمعیت دردستورکار قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نبود مسجد در برخی از مناطق این استان گفت: برای رفع این مساله باید نیازسنجی و اولویت‌بندی مناطق انجام گیرد.

اقبال عباسی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی امور مساجد این استان افزود: در ابتدا باید مناطقی که  پرجمعیت است و احداث مسجد در این مناطق نسبت به سایر مناطق ضروری‌تر است، در دستورکار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این مناطق چنانچه زمین دولتی وجود داشته باشد از همین محل زمین مورد نیاز برای احداث مسجدتامین شود و چنانچه زمین دولتی وجود نداشت می‎توان از خیران و کمک‌های مردمی یاری گرفت.

عباسی تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود در بحث مسکن مهر، در هر سایتی که مجموعه راه و شهرسازی تعهد دارد ساخت و ساز امور روبنایی همچون مدرسه، مسجد انجام شود اما در برخی مناطق مسکن مهر استان مسجد ایجاد نشده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مسجددر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: مسجداز گذشته به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم در فعالیت‌های مردمی به شمار می‎رود و بخش زیادی از فعالیت‌های انقلاب درون مسجدشکل گرفت.

عباسی افزود: بخشی از مسائل امروز جامعه ما به علت کم‎رنگ شدن نقش مسجد در حوزه‌های مختلف ازجمله مطالبه فرهنگی و اجتماعی است از همین رو نیازمند آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی این موضوع هستیم.

ادامه مطلب
حال این روزهای مسجد شیخ لطف‌الله

وی همچنین به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان اشاره کرد و افزود: این طرح با وجود اینکه نیازمند بررسی و هماهنگی بیشتری است اما می‌تواند در خدمات‎رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم‎تر گام موثری باشد.

منبع: روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا