جوایزرویدادها

ساختمان سدروس ، برنده فستیوال جهانی معماری

ساختمان سدروس ، برنده فستیوال جهانی معماری

به گزارش آرکاو ، درخصوص پروژه هایی از ایران که در بخش های مختلف به مرحله‌ی فینال فستیوال جهانی معماری WAF 2019 راه یافته بودند؛ و بنابر اعلام سایت این فستیوال؛ نتایج این دوره مشخص و پروژه هایی از ایران، در لیست برگزیدگان و شایستگان تقدیر این رقابت مشاهده می گردند. ساختمان مسکونی سدروس تهران، اثر دفتر معماری دیگر (علیرضا تغابنی) در گروه پروژه های ساخته شده، برنده فستیوال جهانی معماری WAF 2019 در بخش مسکونی گردید.

سدروس آرامش و آسایش در یک ساختمان مدرن را به تصویر می کشد

ساختمان مسكونی سدروس در منطقه سعادت‌آباد،در خیابان مروارید واقع شده است. لابی مرتفع همراه با طراحی مدرن و نمای بی‌نظیر و ایجاد حیاط سبز  در طبقات بالای ساختمان از خصوصیات ویژه این پروژه است. امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی بی‌نظیر، لابی مجلل و وسیع، بام سبز و متریال مدرن ترکیبی زیبا را ایجاد کرده است. برج سدروس آرامش و آسایش در یک ساختمان مدرن را به تصویر می کشد.

این ساختمان دارای ۱۴ طبقه (۳ طبقه زیرهمکف، همکف و ۱۰ طبقه روی همکف) مشتمل بر ۱۸ واحد مسکونی می باشد.ساختمان مسکونی سدروس در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع با عرض ۲۰ متر و طول ۵۰ متر واقع شده است.

ادامه مطلب
فراخوان ساخت پاویون در شیراز

ساختمان مسكونی سدروس تلاش می کند مسأله تراس ها را به عنوان مرز درون و بیرون به شکلی بارور برای حل مسأله نماهای  شهری استفاده کند. نوع طراحی ساختمان سدروس چه از لحاظ لایه لایه بودن در پلان و چه در قرارگیری نوع تراس هایش و همچنین نوع متریال ها سعی کرده تا مسأله نمای جانبی را حل کند.
نوع پوشش نما از آجر است که براساس قرارگیری روی هرکدام از نوارهای حجمی آرایش متفاوتی ساخته و با خط هایی فاصله ها و بافت های مختلف ایجاد می کند که با اندک دقتی قابل تشخیص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا