اخباراخبار شهرسازی

پارکی بر فراز یک مرکز خرید مجلل+عکس

پارکی بر فراز یک مرکز خرید مجلل+عکس

بر بام یک مرکز خرید در ووهان، از کلانشهرهای جمهوری خلق چین، پارکی بسیار زیبا احداث شده است تا مردم را از شلوغی‌های شهر دور و به آرامش و تنفس هوای پاک دعوت کند.

مرکز خرید فوق که در یکی از مناطق بسیار پردد شهر واقع شده است توسط گروهی از معماران اهل لوس‌آنجلس طراحی و احداث شد؛ این معماران پس از تکمیل پروژه ساخت آن تصمیم گرفتند از پشت‌بام آن نیز به عنوان یک فضای سبز و پارک باشکوه برای جذب مردم بهره گیرند.

در نتیجه، پارک سرسبز محصوری به مساحت ۱۶۴ هزار متر مربع در پشت بام این مرکز خرید واقع است و فضایی پویا برای کودکان و بزرگ‌ترها به وجود آورده است.

پارک جدید که بیش از هرچیز دیگر، با هدف افزایش تعامل بین مردم شهر ووهان احداث شد به گونه‌ای طراحی شده است تا شغل چوپانی و کشاورزی ساکنان را در گذشته در ذهن مردم تداعی کند.

تلفیقی از پیاده‌راه‌ها، فضاهای تفریحی و مکان‌هایی برای بازی و سرگرمی کودکان

پارک‌بام ووهان که تمامی فضای پشت‌بام مرکز خرید آن را در برگرفته است تلفیقی از پیاده‌راه‌ها، فضاهای تفریحی و مکان‌هایی برای بازی و سرگرمی کودکان است.

ادامه مطلب
ساختمان تجاری- اداری بنتون | گروه معماری زما

چشم‌انداز به‌گونه‌ای طراحی شده است که فضاهای فعال و غیرفعال را در کنار هم بسیار جذاب جلوه می‌دهد و این در حالی‌است که انتخاب گیاهان و گل‌های کاشته شده “پناهگاهی دوستدار محیط‌زیست” در قلب شهر شلوغ و و آلوده ایجاد کرده است. فضای سبز پارک از بالا به قسمت‌های مختلف فروشگاه و حتی به سمت خیابان‌های اطراف امتداد یافته است.

باغ‌بامی که برفراز مرکز خرید جدید کلانشهر ووهان احداث شده است، علاوه بر دعوت مردم به سمت آرامش و رهایی از شلوغی‌های شهر، با آلودگی هوا مبارزه می‌کند و اثرات حاصل از گرمای جزیره‌ای شهر را به حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه‌براین، معماران برای تجهیز آن از وسایل برقی کم‌مصرف نظیر لامپ‌های ال‌ای‌دی، سیستم‌های خنک‌ کننده و پمپ‌های کم مصرف بهره گرفته‌اند تا پایداری را برای این سازه باشکوه به ارمغان آورند.

 

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا