اخباراخبار شهرسازی

سفر به کانادا؛ سرزمین برف و یخ

سفر به سرزمین برف و یخ

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا ، بازدید از جاذبه‌های دیدنی دیگر کشورها و آشنایی با فرهنگ و زبان مردم آن منطقه یکی از دلایل گردشگران برای سفر به کشوری جدید است. «کانادا» کشوری است که هرساله تعداد زیادی تمایل دارند به آن سفر کنند.

 اولین چیزی که با شنیدن نام کشور «کانادا» به ذهن می‌آید سرما و برف است و شاید یکی از دلایل شهرت این کشور همین سرما و برف باشد که زمستان‌ها افراد زیادی را برای تفریحات زمستانی به این کشور می‌کشاند.

کانادا با مساحت ۹ میلیون ۹۸ هزار کیلومتر مربع پس از روسیه، پهناورترین کشور جهان است و نزدیک به  ۹۰ درصد جمعیت در امتداد مرز جنوبی این کشور سکونت دارند البته سرمای زیاد و نزدیک بودن به قطب شمال خالی بودن بخش زیادی از خاک کانادا را توجیه می‌کند. 

البته هوای کانادا آنطور که به نظر می‌رسد همیشه سرد و برفی نیست و برج CN تورنتو، شهر قدیمی کبک، ساختمان پارلمان اتاوا، خلیج کوچک فاندی و … از دیگر جاذبه‌هایی است که افراد زیادی را برای سفر به این منطقه جذب می‌کنند.

شهر قدیمی کُبک

شهری قدیمی و یکی از محبوب‌ترین مناطق تاریخی کانادا که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. «کُبک» شهری کوهستانی است که  قسمتی از آن بر روی صخره‌های مرتفع با ارتفاع ۱۰۰ متر واقع شده و تاریخی‌ترین ساختمان‌های شهر را دارد.

ادامه مطلب
فصلنامه شهر پایدار 6

جاذبه‌های گردشگری این شهر قدیمی شامل دشت ابراهیم، پارک تاریخی توپخانه، میدان پلیس‌دام و موزه‌ها می‌شود البته گردشگران می‌توانند در خیابان ترزور این شهر با اجرای هنرمندان خیابانی سرگرم شوند. «کُبک» هر ساله جمعیت قابل توجهی را برای تحصیل در انشگاه‌های خود می‌پذیرد.

ساختمان پارلمان در اتاوا

ساختمان «پارلمان اتاوا» نماد شهر اتاوا و ساختمانی دولتی است. ساختمان پارلمان بالای رودخانه اتاوا بنا شده، معماری آن به سبک نئوگوتیک  و متعلق به نیمه دوم قرن نوزدهم است. برجسته‌ترین قسمت پارلمان برج صلح است که عوام را از سنا جدا می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی که در این ساختمان اجرا می‌شود مراسم تغییر گارد در محوطه چمن پارلمان استف این مراسم زمانی که برج ساعت ۱۰ بار زنگ می‌زند انجام می‌گیرد و شرایط آب‌وهوایی در انجام شده یا نشدن آن نقش دارد.

تپه سیگنال

منطقه تاریخی «سیگنال هیل» در ورودی بندر سنت جان واقع شده و برج «کابوت» یکی از مکان‎‌های مهم سیگنال هیل محسوب می‌شود. نام سیگنال هیل از آن جهت انتخاب شده است که در سال ۱۹۰۱ اولین سیگنال بی سیم دراین منطقه دریافت شد.

برج کابوت در سال ۱۸۹۷ جهت یادبودی ماندگار برای چهارمین سالگرد کشف نیوفاندلند ساخته شد. در این ابرج نمایشگاه تاریخی هیل سیگنال و تاریخ ارتباطات دایر است و هم‌چنین گردشگران می‌توانند از بالای آن چشم‌اندازی از شهر و ساحل را نظاره‌گر باشند.

ادامه مطلب
مجتمع مسکونی 19 (Îlot 19) | فرشید موسوی

آبشار نیاگارا

«آبشار نیاگارا» یکی معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاناداست که در ۱۳۰ کیلومتری تورنتو واقع شده و بلندترین آبشار در آمریکای شمالی است که باعث می‌شود هر ساله میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از این آبشار به کانادا سفر کنند.

این آبشار در امتداد مرز کانادا با آمریکا قرار دارد و ارتفاع سقوط آن چیزی نزدیک به ۵۷ متر است به همین دلیل سقوط آبشار را باید با فاصله از ان مشاهده کرد، هم‌چنین در کنار این آبشار جشنواره‌ها و تفریحات لذت‌بخشی برپا می‌شود. 

خرس‌های قطبی چرچیل در مانیتوبا

مهاجرت خرس‌های قطبی یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری کانادا است. گردشگران هر ساله در پاییز می‌توانند نظاره‌گر مهاجرت خرس‌های قطبی به سمت یخ‌های خلیج هادسون در نزدیکی شمال منیتوبا باشند. مهاجرت خرس‌ها در ماه‌های اکتبر یا نوامبر هم‌ زمان با منجمدشدن آب‌ها صورت می‌گیرد.

برج سی ان (CN) تورنتو

برج سی‌ان (CN) یکی از برج‌های بلند در سواحل دریاچه «اونتاریو» است که به یکی از نشانه‌های معروف کانادا تبدیل شده است. این برج ۵۵۳ متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین سازه‌هایی است که توسط بشر ساخته شده است.

گردشگران در رستوران ۳۶۰  درجه این برج می‌توانند در کنار غذا از مناظر شهری و چشم‌انداز دریا نیز لذت ببرند. اتاقک‌های شیشه‌‎ای در این برج تعبیه شده‌اند که گردشگران با حضور در آن‌ها تمام شهر را زیر پای خود دارند، هم‌چنین این برج از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.

ادامه مطلب
تمایل مسافران به استفاده از جاده های قدیمی

موزه حقوق بشر کانادا

موزه حقوق بشر در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. نمای منحصر به فرد این ساختمان که بر اساس عکس‌های مناظر کانادا بارنگ‌ها و علم هندسه ساخته شده این ساختمان را به یکی از جاذبه‌های شهر وینیپگ در کشور کانادا تبدیل کرده است.

وسعت این موزه نزدیک به هفت هزار متر مربع با ارتفاع ۱۰۰ متر است؛ «انتوان پری‌داک» طراحی این موزه را بر عهده داشته که برنده بهترین طرح در مسابقات بین‌المللی شد. موزه حقوق بشر کانادا مجموعه‌ای منحصر به فرد از سرگذشت بازماندگان نسل کشی‌ها، سیر تکامل بشر، آینده حقوق بشر مدافعان حقوق بشر و … را به نمایش می‌گذارد.

منبع:

www.planetware.com

www.attractionscanada.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا