اخباراخبار شهرسازی

بزرگ‌ترین تالار جهان در چین + عکس

بزرگ‌ترین تالار جهان در چین + عکس

معماران شرکت زاها حدید در نظر دارند با تکمیل پروژه احداث بزرگ‌ترین تالار مرکزی جهان در پکن گواهینامه لید طلایی، استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی، را در لیست افتخارات خود ثبت کنند.

آسمان‌خراش ۴۵ طبقه Leeza SOHO با ارتفاعی حدود ۱۹۵ متر در منطقه تجاری جدید جنوب غربی پکن واقع شده است. نوعی شیشه دوجداره بسیار مقاوم دورتا دور برج مجسمه‌مانند دایره‌ای شکل را در مقابل گرما و سرمای شدید عایق‌بندی کرده است.

علاوه‌ بر دیوارهای عایق بی‌نظیر، وجود یک سیستم جمع‌آوری آب باران، استفاده از وسایل برقی کم‌مصرف، پشت بام سبز، پنل‌های خورشیدی و تعدادی دیگر از اقدامات پایدار، معماران این پروژه را موفق به کسب گواهینامه لید طلایی کرده است.

بزرگ‌ترین تالار مرکزی جهان در پکن بر فراز یک تونل خدمات مترو زیرزمینی و در مجاورت ایستگاه راه‌آهن منطقه تجاری پکن واقع شده است که در این ایستگاه پنج خط جدید در حال ساخت است. تونل زیرزمینی آسمان‌خراش را به دو نیمه تقسیم می‌کند که در نتیجه این تقسیم یک فضای خالی بین دونیمه به وجود می‌آید که همان تالار مرکزی خواهد بود و به عنوان یک میدان عمومی جدید عمل می‌کند.

ادامه مطلب
تور بازدید از «اکو-مسجد» کمبریج برگزار می‌شود

معماران از یک سیستم مدیریت انرژی پیشرفته بهره گرفتند

تالار مرکزی مارپیچی علاوه بر ایجاد چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از فاصله‌های دور شهر، روشنایی روز را به داخل سازه هدایت می‌کند و همچون یک دودکش حرارتی است که هوای پاک را از طریق یک سیستم تسویه برای تمام نقاط داخلی ساختمان تامین می‌کند. وجود پوشش شیشه‌ای دوجداره مقاوم که کم‌ترین اشعه ماوراء بنفش و نور مادون قرمز را از خود عبور می‌دهد، دمای داخلی آسمان‌خراش Leeza SOHO را ثابت نگه می‌دارد.

معماران به منظور برآورده کردن استانداردهای لید طلایی از یک سیستم مدیریت انرژی پیشرفته بهره گرفتند که از طریق آن نظارت بر کنترل زیست‌محیطی واقعی و کارآیی انرژی امکان‌پذیر می‌شود. اقدامات ذخیره انرژی شامل بازیابی گرما از هوای خروجی، استفاده از تجهیزاتی نظیر پمپ‌ها، فن‌ها و روشنایی‌هایی با بیشترین کارآمدی، لوازم جانبی آب کم‌فشار و سیفون‌های آب‌ آلوده است. معماران شرکت زاها حدید برای به حداقل رساندن آلاینده‌های داخلی ساختمان نیز از موادی با کم‌ترین میزان ترکیبات آلی فرار بهره گرفتند.

جالب است بدانید که ساکنان و گردشگران می‌توانند از تعداد دو هزار و ۶۸۰ فضا برای پارک دوچرخه‌های خود بهره گیرند و به انبارهایی برای نگهداری وسایل خود دسترسی داشته باشند. وجود حمام‌های عمومی متعدد و مکانی برای شارژ ماشین‌های الکتریکی و هیبریدی از دیگر ویژگی‌های ممتاز آسمان‌خراش Leeza SOHO در پایتخت جمهوری خلق چین است.

ادامه مطلب
نمایشگاه جنبه‌های مختلف معماری و کارکرد مساجد در مالزی

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا