Casper Mork-UlnesLexie Mork-UlnesMork-Ulnes Architectsآثار معماری جهانآمریکاتکمیل شدهکاربریکالیفرنیامسکونیمعمارانموقعیت مکانیویلا

خانه خط الراس

Mork-Ulnes Architects

نکات برگزیده مطلب
  • مشخصات پروژه خانه خط الراس
  • چشم انداز خانه خط الراس
  • متریال
  • نور خانه خط الراس
  • Project description of Ridge House
  • landscape
  • materials

خانه خط الراس
معمار : Mork-Ulnes Architects

موقعیت: آمریکا، کالیفرنیا
وضیعت: ساخته شده

مساحت: ۷۸.۰ فوت
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۸
همکاران طراحی: Alicia Hergenroeder, Grygoriy Ladigin, Casper Mork-Ulnes, Lexie Mork-Ulnes, Kyle Anderson, Erling Berg, Phi Phan, Signe Madsen, Simon Reseke, Monika Lipińska, Kristina Line
معمار مسئول: Casper Mork-Ulnes, Lexie Mork-Ulnes
مهندس سازه: ZFA Structural Engineers,Kevin Zucco and Drew Fagent
مهندس عمران: Adobe Associates, Tim Schram
مهندسی سپتیک: Adobe Associates, Greg Schram
مهندسی ژئوتکنیک: RGH Consultants, Jared Pratt
مهندس لوله کشی: Interface Engineering
منظر:  Surface Design, Inc., Roderick Wyllie and Michal Kapitulnik
دکوراتور داخلی: The Office of Charles De Lisle. Charles De Lisle and Sasha Lanka
مشاور پوشش ساختمان: Neumann Sloat Arnold Architects, Amber Antracoli
عکاس: Bruce Damonte


Ridge House
Ridge House

مشخصات پروژه خانه خط الراس

در قلب شمال کالیفرنیا کشور شراب یک شهر کوچک جذاب که برای سونومای پنجگانه با چشم اندازهای عجیب و غریب از نورد ، تپه های طلایی و ردیف های انگور احاطه شده است. صعود به یک جاده کشور با سیم پیچ در نزدیکی و یک بررسی منظره از کل منطقه است. در بالای یکی از این هجوم های عجیب و غریب است که یک خانواده جوان Bay Area یک عقب نشینی مسالمت آمیز را به دور از خواسته های زندگی روزمره حک کرده اند.

خاصیت ۱۸ هکتاری تپه های عایق فراتر از آن را منعکس می کند ، و منطقه ای با ساخت و ساز کاملاً مسطح و مسکونی فراهم می کند. اگرچه ساخت و ساز را پیچیده می کند ، اما توپوگرافی مکان های گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد و خاصیت را از دید عموم به نمایش می گذارد. باغهای مانزانیتا و تپه های جنگلی کاج ، یک فلات کوچک را در محاصره خود قرار می دهند که مهمانخانه و استخر همراه در داخل چشم انداز خصوصی خود لانه می گیرند. با وجود تپه های وحشی ، دست نخورده کالیفرنیا ، خطر ثابت آتش سوزی وجود دارد. با پایان یافتن این پروژه ، Nuns Wildfire 2017 این ملک را درگیر کرد. جنگل ها و مراتع اطراف آن ویران شده بود ، اما مهمانخانه بتن از این واقعه جان سالم به در برد.

ورودی ها

مالکان از سه مهمان خصوصی درخواست کردند که هر یک دارای ورودی مجزا ، حمام اختصاصی و تراس در فضای باز باشند. با توجه به بوم شناسی موجود و تمایل به یک پروژه کم هزینه ، از ابتدای فرآیند طراحی ، صاحبان علاقه مند به مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آتش برای مهمانخانه بودند. سرانجام بتون به شکل تخته به دلیل کیفیت ارگانیکی ، تاکتیکی و توانایی ذاتی خود برای ادغام در دامنه کوهی صخره ای انتخاب شد. شکل گیری تخته اجازه می دهد تا بتن مدرن باشد و به تاریخچه ساخت چوب در این منطقه متصل شود.

چشم انداز خانه خط الراس

به دلیل کیفیت قابل توجه آنها ، چشم انداز و توپوگرافی موجود به طور غیرقابل انکاری در محلول معماری موجود است. برای اسکان مجلل های مجزا ، ساختمان از سه جلد مجزا و جمع و جور تشکیل شده است. سایت به شکل زیر است: حجم ها به تدریج با درجه به تدریج پائین می آیند و لانه ها را به داخل محوطه های طبیعی سایت لانه می کنند تا جرم ساختمان به دامنه کوه نرم شود. یک سقف مداوم و چند زاویه دار ، واحدهای گسسته را به یک کل منسجم می پیوندد در حالی که قله ها و دره های آن تپه های فراتر از آن را نشان می دهد.

ادامه مطلب
بازآفرینی شهری و آسیب‌های اجتماعی در خلق آثار

نشستن ، شکل و مادی بودن مهمانخانه با ادراک برای ایجاد فضاهای چشمگیر و مسالمت آمیز در داخل. از منظر مشترک استخر مجاور و فلات باغ ، سه جلد منشور منسجم ، بتونی است. با ورود و عبور از آنچه در آستانه بتن سنگین است ، فضا گسترش می یابد و به بازشدن و استمرار کامل با چشم انداز می انجامد ، منظره های طبیعت گردی و استفاده کامل از هوای معتدل شهرستان سونوما را فراهم می کند. محوطه های لعابدار برای افزایش این تضاد مکانی و مادی ، اتاق ها را به طرز ظریفی حک می کنند و باعث می شوند هواپیماهای بتونی عنصر نهایی معماری باقی بمانند. تخته های کف ، ریشه در دامنه کوه ، روی زمین شیب دار زیر زمین شناور شده و هر اتاق خواب را با نمای خصوصی و خاص خود آماده می کنند.

نور خانه خط الراس

جهت گیری حجم به دور از مناطق اجتماعی باغ و استخر باعث ایجاد انزوا می شود اما عملکرد حرارتی مهمانخانه را نیز بالا می برد. دیوارهای بتنی جامد و سقف ، در خشن ترین اوقات فصل تابستان ، فضای داخلی خورشید را محافظت می کند و یک توده حرارتی قابل توجه باعث می شود اتاق ها در تابستان خنک و در روزهای سرد سال گرم شود. عمیق فضای داخلی سقف تراس های فضای باز را سایه می زند و تأکید بر تداوم فضای داخلی و خارجی در هر مجموعه میهمانان.

حجم 

دیوارهای بیرونی جنوبی و غربی کاملاً از بتن خاکستری تخته ای ساخته شده است. فقط یک دیافراگم سوراخ شده کوچک برای نور به داخل حمام ها این هواپیماهای مجسمه را می شکند. تابلو به شکل تخته از الوارهای معمولی و خشن ایجاد شده است تا به مهمانخانه احساس خانگی داده شود و نمای سایدینگ چوب در منطقه را بیرون بکشد. محوطه های شمالی و شرقی کاملاً لعاب دار است که دارای درب های کشویی یا لعاب های ثابت و بدون قاب است. سقف بتونی با صاف و صاف است و باعث می شود شکاف بافتی واضح از دیوارها ایجاد شود زیرا بتن از عمودی به سطح افقی تبدیل می شود. تپه های منحصر به فرد و مورب آن میهمانان را به سمت دره تنگه ها سوق می دهد.

متریال

برای ایجاد یک بافت فرسوده تر روی فضای داخلی ،اتمام های بتونی در اتاق خواب ها صاف هستند و به جای تخته های چوبی از پانل های بزرگ تشکیل شده اند. درب های کاج سبک و گرم که توسط معماران طراحی شده اند ، تضادی با بتن های سردتر و سطوح شیشه ای ایجاد می کنند. کلیه درها از کاج جامد با یک درمان چاودار ساخته شده و با دستگیره های درب چوبی حک شده به صورت سفارشی سوراخ شده اند. شکل دسته ها به صورت گرد و خاردار است ، یک فویل بازیگوش در برابر لبه های سخت بتن، حمام ها بیشتر از یک ماده غالب استفاده می کنند و آن را با رویکرد تک رنگ نشان می دهند. Mork-Ulnes غرورهای بتونی از پیش ساخته را برای مطابقت با ساختار طراحی کرده است و شیرهای Vola خاکستری تیره ، پارچه ای از براق را در برابر بتن مات اضافه می کنند.

ادامه مطلب
خانه ویورلی

ترجمه اختصاصی از تیم تحریریه آرکاو، هرگونه کپی برداری از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز می باشد.

Ridge House
architect: Mork-Ulnes Architects

location: UNITED STATES, CALIFORNIA
statues: completed

Area:۷۸.۰ ft2
user: residntial

Year: ۲۰۱۸
Design Team: Alicia Hergenroeder, Grygoriy Ladigin, Casper Mork-Ulnes, Lexie Mork-Ulnes, Kyle Anderson, Erling Berg, Phi Phan, Signe Madsen, Simon Reseke, Monika Lipińska, Kristina Line
Lead Architects: Casper Mork-Ulnes, Lexie Mork-Ulnes
Structural Engineering: ZFA Structural Engineers,Kevin Zucco and Drew Fagent
Civil Engineering: Adobe Associates, Tim Schram
Septic Engineering: Adobe Associates, Greg Schram
Geotechnical Engineering: RGH Consultants, Jared Pratt
Plumbing Engineer: Interface Engineering
Landscape: Landscape Architect: Surface Design, Inc., Roderick Wyllie and Michal Kapitulnik
Interior Decorator: The Office of Charles De Lisle. Charles De Lisle and Sasha Lanka
Building Envelope Consultant: Neumann Sloat Arnold Architects, Amber Antracoli
Photographs: Bruce Damonte

Project description of Ridge House

In the heart of the Northern California wine country sits a charming small town surrounded for miles by the quintessential Sonoma landscape of rolling, golden hills and rows of grapevines. Climb a nearby winding country road and one finds a scenic survey of the entire region. It is atop one of these idyllic perches that a young Bay Area family has carved out a peaceful retreat away from the demands of everyday life.

The 18-acre property mirrors the undulating hills beyond, providing little naturally flat, buildable area. Though it complicates construction, the topography affords expansive vistas and screens the property from the public view. Manzanita groves and pine-forested hillsides encircle a small plateau where the guesthouse and accompanying pool nest within their private panorama. With the wild, untouched California hillsides come the constant risk of wildfire. As the project was nearing completion, the 2017 Nuns Wildfire engulfed the property. The surrounding forests and meadows were devastated, but the all- concrete guesthouse survived the event.

The owners requested three private guest areas each with a separate entrance, en- suite bathroom, and outdoor terrace. Given the existing ecology and desire for a low- maintenance project, the owners were interested in robust, fire-resistant building materials for the guesthouse from the onset of the design process. Eventually board-formed concrete was chosen for its organic quality, tactility, and inherent ability to integrate into the rocky hillside. The board-forming allows the concrete to be both modern and connected to the history of wood construction in the area. 

landscape

Because of their striking quality, the existing landscape and topography are indelibly present in the architectural solution. To accommodate the separate guest suites, the building is composed of three distinct, compact volumes. The site leads the form: the volumes step down with the grade progressively, nesting into the site’s natural contours so that the mass of the building is softened into the hillside. A continuous, multi-gabled roof joins the discrete units into a coherent whole while its peaks and valleys echo the hills beyond.

ادامه مطلب
پل پیاده آب و آتش | مهندسین مشاور نگین شهر آینده

The guesthouse’s siting, form, and materiality play with perception to craft dramatic, peaceful spaces within. From the shared perspective of the adjacent pool and garden plateau, the three volumes are solid, concrete prisms. Upon entering and passing through what feels like a heavy concrete threshold, space expands and gives way to complete openness and continuity with the landscape, offering arresting views of nature and taking full advantage of Sonoma County’s mild weather. Glazed enclosures delicately inscribe the rooms to enhance this spatial and material contrast, allowing the concrete planes to remain the definitive architectural element. The floor slabs, rooted in the hillside, float out over the steep ground below and poise each bedroom with its own privileged, private view.

The volumes of Ridge House

The volumes’ orientation away from the social zones of the garden and pool create seclusion but also enhance the thermal performance of the guesthouse. Solid concrete walls and roof shield the interior from the sun during the harshest times of the summer season, and a considerable thermal mass keeps the rooms cool in the summer and warm on chilly days. The roof’s deep overhangs shade the outdoor terraces and underscore the continuousness of the indoor-outdoor space in each guest suite. 

The southern and western exterior walls are entirely crafted of board-formed grey concrete. Only one small punched aperture for light into the bathrooms breaks up these sculptural planes. The board-formed texture is created from standard, rough lumber to give the guesthouse a domestic feeling and evoke the wood siding traditional in the region. The northern and eastern enclosures are entirely glazed, featuring sliding doors or fixed, frameless glazing. The roof is smooth-troweled concrete, creating a crisp textural break from the walls as the concrete turns from vertical to the horizontal surface. Its distinctive, oblique ridges orient guests out to the canyon. 

materials

To create a more subdued texture on the interior, the concrete finishes in the bedrooms are smooth, formed with large panels instead of wood boards. Designed by the architects, light and warm pine doors form a contrast to the colder concrete and glass surfaces. All doors are made of solid pine with a lye treatment and punctuated with custom-designed carved wood door handles. The shape of the handles is rounded and chunky, a playful foil against the hard edges of the concrete.

The bathrooms further celebrate the single, dominant material and underscore it with a monochrome approach. Mork-Ulnes designed the precast concrete vanities to match the structure and dark grey Vola faucets add a pop of glossy texture against the matte concrete. 

 

 

 

منبع
archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا