اخباراخبار شهرسازی

تحقق اهداف مدیریت شهری با کمک هنرمندان

تحقق اهداف مدیریت شهری با کمک هنرمندان

شهردار باغبادران گفت: شعرا با خلق آثار فاخر شهرداری را در رسیدن به اهداف خود یاری رسانند.

به گزارش آرکاو به نقل از ایمنا از لنجان، حجت‌الله امینی در نشست با جمعی از شعرای شهر باغبادران با بیان اینکه هیچ فرهنگ، دین و منطقی همچون اسلام برای شاعر و شعر اجر و قدر قائل نشده است، اظهار کرد: روایات بسیاری از اهل بیت(ع) در خصوص توجه اسلام به شعر نقل شده است.

وی با بیان اینکه اشعار هدف‌دار در طول تاریخ حماسه‌‏های فراوانی را خلق کرده است، افزود: شعر هنری ماندگار و تاثیرگذار است و در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به واسطه اشعار شعرای ایرانی آثار کم نظیری در حوزه ادبیات انقلابی، مقاومت و دفاع مقدس خلق شد.

شهردار باغبادران با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص شعر و ادبیات، گفت: دیدار شاعران با رهبر انقلاب به سنتی دیرینه تبدیل شده است و در سال‌های گذشته مشغله‌های کاری ایشان مانع از برگزاری این دیدارها نشده است.

یکی از وظایف شهرداری، معرفی مفاخر شهر است

امینی با بیان اینکه فرهنگ یک جامعه را می‌توان با اشعار و ادبیات آن مورد ارزیابی قرار داد، تصریح کرد: شعر اثرگذار می‌تواند ثمرات بسیاری را برای مردم به همراه داشته باشد به گونه‌ای که یکی از شعرای باغبادران مطلبی را در مجله گهر مراد منتشر کرد که باعث وقوع یک انقلاب فرهنگی در شهر شد.

ادامه مطلب
تنها ساخت خیابان و زیرگذر نیاز شهرنشینی نیست

وی ادامه داد: راه‌اندازی آموزش و پرورش باغبادران با نوشتن مطلبی توسط یک نویسنده و شاعر و چاپ آن در رسانه‌ای محلی انجام شد.

شهردار باغبادران اضافه کرد: شیوه بیان مرحوم منصور امینی از شعرای باغبادران نیز برآمده از زندگی و فرهنگی است که این شاعر در آن رشد کرد و باعث شد در شعر حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

امینی عنوان کرد: مرحوم منصور امینی از جمله محققان، مترجمان، شاعران و نویسندگان شهر است که آثار ارزشمندی از نیز از وی بجای مانده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری معرفی مفاخر و بزرگان شهر است، خاطرنشان کرد: برای این منظور می‌توان از ظرفیت و اثرگذاری اشعار و متون ادبی نویسندگان و شعرای باغبادران بهره‌مند شد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه از هرگونه نقد سازنده و کارگشا استقبال می‌کنیم، گفت: شعرای شهر می‌توانند در قالب طنز و شعر، نقدهای سازنده و تاثیرگذار خود را به گوش مسئولان مدیریت شهری باغبادران برسانند.

امینی با بیان اینکه شهرداری باغبادران به دنبال تحقق مشارکت آگاهانه شهروندان در مدیریت شهری است، یادآور شد: لازم است شعرای شهر باغبادران به کمک مدیریت شهری آمده و با خلق آثار فاخر شهرداری را در رسیدن به اهداف خود یاری رسانند.

ادامه مطلب
برج های رقص | استودیو هادی تهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا