اخباراخبار مسکن

ساخت ۴۰۰ هزار مسکن ملی کافی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس: ساخت ۴۰۰ هزار مسکن ملی کافی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در بازار مسکن، گفت:برنامه دولت برای به میدان آوردن بخش خصوصی جهت تولید مسکن هنوز مشخص نیست.

به گزارش آرکاو به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرج‌الله رجبی با بیان اینکه “قطعا یکی از عوامل اصلی رونق گرفتن بازار مسکن، تولید هدفمند و گسترده خانه در استان ها است”، اظهار کرد: اما به نظرم سیاست های دولت در حوزه تولید مسکن مبهم و غیرشفاف است. دولت باید به صورت شفاف و روشن اعلام کند که از چه مسیری به دنبال رفع کمبود مسکن در بازار است، از این رو کشور در شرایط کنونی نیازمند اعمال استراتژی جدید برای رونق گرفتن بازار است.

وی ادامه داد: دولت به دنبال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح  مسکن ملی است، اما قطعا این میزان جوابگوی نیازهای کنونی کشور نیست. بر اساس آمار کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی برای ورود به حوزه تولید مسکن به خانه ملت گفت: برنامه دولت برای به میدان آوردن بخش خصوصی جهت تولید مسکن هنوز مشخص نیست.

ادامه مطلب
گزارش تصویری کارگاه نما شهرداری تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: بازار مسکن به خودی خود به سمت رونق در معاملات و ساخت و ساز نمی رود، مگر اینکه دولت خود زمینه تحقق این مسئله را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا