اخباراخبار مسکن

رکود مسکن تا پایان امسال ماندگار خواهد بود

رکود مسکن تا پایان امسال ماندگار خواهد بود

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: قیمت خانه در مناطق مصرفی تهران در حال کاهش است و این نشان می‌دهد بازار به سمت واقعیت حرکت می‌کند.

سعید آگشته  اظهار کرد: در مهرماه امسال دیدیم که قیمت آپارتمان در مناطق شمالی تهران اندکی افزایش یافت. در عین حال قیمت‌ها در مناطقی مثل ۴، ۵، ۱۴ و ۱۵ که نگاه مصرفی به مسکن وجود دارد کاهش پیدا کرد. این یعنی بازار به سمت واقعیت حرکت می‌کند و واقعیتی که وجود دارد با بازار امروز همخوانی ندارد.

وی افزود: یک حباب در بخش مسکن ایجاد شده که تا این حباب شکسته نشود بازار رونق نخواهد گرفت.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که رکود ، حداقل تا پایان سال در بازار مسکن ماندگار خواهد بود گفت: البته تا زمانی که «اقتصاد سیاسی» و «سیاست اقتصادی» ما با یکدیگر هماهنگ نشوند، نه در حوزه مسکن بلکه در حوزه صنعت نیز مشکلی رفع نخواهد شد. در حال حاضر هزینه جابه‌جایی پول برای صادرکنندگان و واردکنندگان بیش از ۲۲ درصد است که این مساله در قیمت کالایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد تاثیرگذار است.

آگشته، شاخصه مهم اقتصاد ایران را سیاسی بودن آن دانست و گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که کاملا اقتصاد سیاسی داریم. اصلاح قیمت کالاهای استراتژیک از دستور کارهای دولت‌ها در تمام دنیا است و تا این‌جا کسی مشکلی ندارد اما وقتی می‌دانیم اقتصاد ما کاملا با سیاست آمیخته شده تصمیم را باید در زمان مناسب اتخاذ کنیم.

ادامه مطلب
بررسی طرح توسعه حرم امام‌حسین(ع)

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا