اخباراخبار شهرسازی

آماده سازی تونل دوم راه کربلا برای اجرای لاینینگ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد:
آماده سازی تونل دوم راه کربلا برای اجرای لاینینگ

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام از آماده سازی تونل دوم راه کربلا برای اجرای لاینینگ خبرداد و گفت: عملیات تکمیلی تونل دوم راه کربلا در حال اجرا است و حفاری تونل کیلومتر ۵ این بزرگراه نیز به نیمه راه رسیده است.

مهندس «علی‌اصغر کاظمی» ، اظهار کرد: پس از برگزاری کنگره بزرگ اربعین و بازگشت ترافیک محورهای استان به روال عادی، بلافاصله ادامه عملیات تکمیلی پروژه های بزرگراه ایلام- مهران در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: هم اکنون در تونل دوم راه کربلا در حال آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ هستیم و ۴۳۰ متر از حفاری تونل ۸۴۰ متری کیلومتر ۵ نیز به انجام رسیده و با پیشرفت مناسب عملیات حفاری ادامه دارد.

کاظمی با بیان اینکه در قسمتهای باقیمانده مسیر پیمانکاران مشغول عملیات راه سازی وتکمیل پل ها است، در خصوص باند برگشت منطقه «کنجان‌چم» هم تصریح کرد:  ادامه عملیات راه سازی این قطعه نیز برآورد شده و ظرف روزهای آینده فراخوان مناقصه آن نیز اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گذشته چنین عنوان کرده بود : مرز چیلات، کوتاه‌ترین فاصله تا نجف اشرف را دارد و این آزاد راه برای برای دسترسی نیمه جنوبی کشور به عنوان یک راه دسترسی ایده آل خواهد بود که با بهره برداری از تونل کبیر کوه، راه برای تردد مرکز کشور به عتبات عالیات هموارتر خواهد شد چرا که بیشتر مسافت را در خاک جمهوری اسلامی ایران طی خواهند کرد و استانهای نیمه شمالی نیز مثل همیشه از مرز بین المللی مهران عبور خواهند کرد. در نتیجه کل شهرستان‌های استان در مسیر ترانزیت بین‌المللی قرار خواهند گرفت و دیگر کلمه بن‌بست در استان معنا نخواهد داشت.

ادامه مطلب
ویلای شماره 39 | مهندسین مشاور پادیر

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا