اخباراخبار مسکن

احداث مسکن اقدام ملی در سه نقطه از شهر اردبیل

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد
احداث مسکن اقدام ملی در سه نقطه از شهر اردبیل

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سه منطقه شهر اردبیل مسکن در قالب طرح اقدام ملی احداث و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

شهرام باباخانی اظهار کرد: براساس آخرین آمار قرار است در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان اردبیل ۵۳۰ واحد و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۶۳۸ واحد مسکن با تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن و کمک شرکت توسعه‌گران عمران ستاد عملیاتی و اجرایی شود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در اردبیل ۵۳۰ واحد مسکن احداث می‌شود که در مدت دو سال این واحدها احداث و تحویل متقاضیان خواهد شد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز با همکاری بنیاد مسکن احداث واحد مسکونی شروع خواهد شد.

باباخانی ادامه داد: قرار است در شهر اردبیل در شهرک اندیشه خیابان کارگر و همچنین داروپخش و تعدادی از پروژه‌ها نیز در شهر پارس‌آباد احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی افزود: متقاضیان مسکن از طریق سامانه کشوری می‌توانند ثبت نام را انجام دهند تا در صورت داشتن شرایط لازم واحدهای مسکونی احداث شده بر مبنای امتیازی که کسب می‌کنند در اختیار آنها قرار گیرد.

ادامه مطلب
طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید موفق خواهد بود

هزینه‌ای از بابت زمین دریافت نخواهد شد

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد قیمت تمام شده واحدها نیز گفت: واحدهای احداث شده با متراژ ۹۰ متر و قیمت ۲۵۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که ۱۰۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات و مابقی نیز به عنوان آورده افراد محسوب می‌شود.

باباخانی تصریح کرد: هزینه‌ای از بابت زمین دریافت نخواهد شد و به مرور تا پایان امسال در استان‌های مختلف ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی آغاز می‌شود که امیدواریم به زودی در استان اردبیل نیز مقدمات این کار شروع شود.

وی اظهار کرد: هفته آینده با سفر مسئولان سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت توسعه‌گران عمران ستاد تفاهمنامه برای واگذاری زمین و احداث واحدها در استان اردبیل آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده این واحدها تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

به گفته باباخانی در نشست اخیر وزارت راه و شهرسازی ابعاد جدیدی از طرح اقدام ملی مسکن تشریح شد و قرار بر این شد تا در قالب واگذاری زمین به متقاضیان به شکل ۹۹ ساله به صورت نقد و اقساط احداث مسکن توسط پیمانکاران و سازندگان انجام شود.

ادامه مطلب
رفع مشکل تعاونی‌ های مسکن کشور

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا