اخباراخبار شهرسازی

تمرکز بافت ناپایدار شهری در بخش مرکزی تهران

نژاد بهرام عنوان کرد؛
تمرکز بافت ناپایدار شهری در بخش مرکزی تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران در کنار بافت فرسوده نزدیک به ۱۰ هزار هکتار بافت ناپایدار شهری دارد که بیشتر آن‌ها در بخش مرکزی متمرکز هستند.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری مهر، زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران پس از یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده در خصوص نوسازی بافت فرسوده  گفت: نوسازی بافت فرسوده موضوعی جدی است، لذا مدیریت شهری باید برای نوسازی و احیای بافت فرسوده اقدامات عاجلی را انجام دهد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: پایتخت در کنار بافت فرسوده نزدیک به ۱۰ هزار هکتار بافت ناپایدار شهری دارد که بیشتر آن‌ها در بخش مرکزی متمرکز هستند و مدیریت شهری تسهیلات و امتیازهای بسیاری را برای نوسازی بافت فرسوده در اختیار مالکان قرار داده است و باید اعلام کنم که روند نوسازی ساختمان‌ها کند است.

برای نوسازی بافت فرسوده در دور جدید مدیریت شهری ستاد بازآفرینی فعال شد

نژاد بهرام با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی گفت: برای نوسازی بافت فرسوده در دور جدید مدیریت شهری ستاد بازآفرینی فعال شد که یکی از کارگروه‌های اساسی زیرساخت است که در آن معاون استانداری نیز حضور دارد و در جلسه‌های دو هفته یکبار تمام موضوعات مربوط به نوسازی بافت فرسوده مطرح می‌شود و همان جا برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

ادامه مطلب
نخستین نمایشگاه «نما و پوشش‌های ساختمانی»

او با تأکید بر اینکه در روند توسعه نوسازی بافت فرسوده گام‌های بلندی برداشته شده است، گفت: یکی از دلایل پیشرفت طرح نوسازی بافت فرسوده این بود که ما در شورای پنجم بودجه نوسازی بافت فرسوده را ۲۳۰ درصد افزایش دادیم و موارد خاصی برای آن تعریف کردیم.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید بافت فرسوده را درجا نوسازی کرد، گفت: ما در مدیریت شهری باید تلاش کنیم تا ارزش سکونت ارتقا پیدا کند، زیرا نوسازی ساختمان‌ها به صورت درجا به معنی احیای بافت فرسوده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا