رویدادهاگفتمان ها و نشست ها

مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها

رییس شورای شهر کرمانشاه:
کرمانشاه میزبان “مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها” می‌شود

رییس شورای شهر کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استانها در روزهای هفتم و هشتم آذر امسال خبر داد.

غلامرضا امیری اظهار کرد: این مراسم با حضور رئیس شورای عالی استانها و رئیس شورای شهر تهران، روسای شورای استانها و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها (اعضای مجمع) و مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

امیری یادآور شد: طی ۱۵ سال گذشته تاکنون شصت و سه جلسه مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استانها در شهرهای مختلف کشور برگزار شده و امسال کرمانشاه برای اولین بار میزبان این اجلاس خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، بیان موضوعات مهم کلان و محلی، انتقال و تبادل تجربیات شوراها و مدیریت شهری و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری را از جمله محورهای این اجلاس عنوان کرد.

وی افزود: همچنین از دیگر مباحث مورد بحث در این اجلاس دو موضوع تحقق حقوق شهروندی در کلانشهرها و مراکز استانها و تعامل شوراها و شهرداری‌ها می‌باشد که دو گزارش تخصصی در این زمینه توسط دبیرخانه مجمع تهیه شده است.

ادامه مطلب
مراسم «بزرگداشت دکتر باقر آیت الله زاده شیرازی»؛ بهمراه سخنرانی های بخش “نویافته های معماری”

این اجلاس می تواند آبرو و اعتبار و وجه خاصی برای کرمانشاه به دنبال داشته باشد

امیری گفت: در این اجلاس در کنار نشست عمومی، در چهار کمیسیون عمران و شهرسازی، کمیسیون حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند و کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و محیط زیست، نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش فرصت‌های همکاری و کاهش چالش‌های شهرهای مراکز استانها و کلانشهرها و هم افزایی و تعامل بیش از پیش مجمع مشورتی با نهادهای موثر اجرائی موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استانها تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به جایگاه شوراها و حضور شخصیت‌های کشوری و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور در این اجلاس از این فرصت برای آشنایی و معرفی قابلیت‌های کرمانشاه از لحاظ سرمایه گذاری، گردشگری و فرهنگی استفاده کرده و همه برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس مهم تلاش کنند.

امیری یادآور شد: خوشبختانه مدیریت ارشد استان و معاونین استانداری نیز بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن این اجلاس تاکید دارند، چرا که این اجلاس و حضور شخصیت های مختلف در استان می تواند آبرو و اعتبار و وجه خاصی برای کرمانشاه به دنبال داشته باشد و در این راستا این انتظار هست که همه نهادها به ویژه شهرداری و استانداری و رسانه‌ها در راستای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس شورای شهر کرمانشاه را یاری کنند.

ادامه مطلب
دومین کنفرانس عمران ، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا