رویدادهامسابقات داخلی

دعوت از علاقمندان برای طراحی المان های ورودی رشت

دعوت از علاقمندان برای طراحی المان های ورودی رشت

 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت از عموم علاقمندان برای طراحی المان های ورودی این کلانشهر دعوت کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت بیان داشت: در راستای سیاست های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت مبنی بر طراحی ورودی های این کلانشهر در راستای ارتقاء زیبایی بصری و دعوت کنندگی و بهره گیری از طرح های ارزشمند هنری برای اجرا از تمامی طراحان و مجریان ذیصلاح در زمینه طرح و اجرا دعوت به عمل می آید.

زینب فلک دوست اظهار داشت: در این فراخوان برای طراحی المان ورودی های شهر رشت شامل بلوار نبل الزهرا (جاده تهران)، بلوار امام رضا (جاده لاهیجان)، بلوار شهید انصاری (جاده انزلی) و بلوار شهید افتخاری (جاده فومن) دعوت به عمل آمده است.

مفاهیم شهری و هویت بومی شهرسازی شهر رشت

فلک دوست بیان داشت: حفظ و رعایت ارتباط موضوعی ایده ها و طرح های ارائه شده با مفاهیم شهری و هویت بومی شهرسازی شهر رشت و ساختار ایرانی اسلامی، در نظر گرفتن ویژگی های محیطی و فرهنگی رشت برگرفته از معماری ایرانی – اسلامی – گیلانی، در نظر گرفتن زمان و هزینه های متعارف برای اجرایی شدن طرح های ارائه شده در صورت استفاده از انواع تکنیک و عناصر طبیعی و مصنوعی مقاوم در برابر عوامل جوی و تابش آفتاب، اثر طبیعت محور بر اساس مفاهیم زیباشناسی منظر و معماری و شهرسازی پایدار از ویژگی های ارائه طرح هاست.

ادامه مطلب
بازار تهران در چهارشنبه های تهران

فلک دوست اضافه کرد: بهره مندی از ایده های نو و مبتنی برخلاقیت، ماندگاری و طول عمر اثر با حفظ خصوصیات کیفی آن، در نظر گرفتن موارد مربوط به نحوه نگهداری پس از ساخت به نوعی که تمامی نقاط طرح قابل دسترسی بوده و محل تجمع زباله و آلودگی نباشد، در صورت طراحی آبنما، در نظر گرفتن نحوه تهیه آب مصرفی ، ورودی و خروجی و جلوگیری از اصراف در طراحی، رعایت قوانین و اصول حمل و نقل و ترافیک شهری، جانمایی دقیق در محل ورودی های شهر به صورتی که معارضی با ورودی های فرعی برای دسترسی املاک حاشیه جاده نداشته باشد، متناسب بودن طرح ارائه شده با ابعاد میدان های ورودی از دیگر ویژگی ها و شرایط عمومی برای ارائه طرح است.

حذف شدن طرح در صورت کپی بودن

فلک دوست با بیان لزوم توجه به هویت تاریخی، سیاسی، کالبدی و اجتماعی فضاها، توجه به پتانسیل ها و قابلیت های بصری محیط، توجه به نام مسیر ورودی و بهره گیری در طراحی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در طراحی موظفند طراحی های کف، مبلمان، عناصر حجمی پیرامونی، عملکرد میدان مجاور طرح، کاربری های پیشنهادی، نحوه دسترسی سواره و پیاده، گردش ترافیکی، نورپردازی و …. را ارائه دهند، ضمن این که اصالت طرح را تضمین کرده و در صورت مشخص شدن کپی بودن طرح ها، طرح مورد نظر حذف خواهد شد.

ادامه مطلب
فصلنامه علمی پژوهشی هنر اسلامی 29

فلک دوست درباره مدارک مورد نیاز برای ارزیابی تصریح کرد: در مرحله اول این فراخوان صرفا طرح های سه بعدی شده یا ماکت طرح مورد نیاز بوده و در صورت انتخاب آثار هنرمند موظف خواهد بود نقشه های اجرایی طرح منتخب و برآورد ریالی آن را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت ارائه دهد و پرداخت جوایز منوط بر ارائه نقشه های اجرایی و برآورد هزینه ساخت خواهد بود .

نحوه شرکت در  فراخوان

فلک دوست خاطر نشان کرد: ارائه کانسپت طرح و مفهوم های استفاده شده در طراحی ، تصاویر طرح به صورت دو بعدی و سه بعدی و بررسی زوایای دید، میدان رویت و خوانش اثر، الزامی بودن ارائه دیدهای روز و شب در طرح ، معرفی مصالح پیشنهادی و ارائه جزئیات اجرایی و مشخصات فنی آن از دیگر موارد مورد نیاز است.

وی درباره نحوه شرکت در این فراخوان بیان داشت: علاقمندان برای ثبت نام در فراخوان تا نهم آذرماه امسال فرصت دارند تا با مراجعه به پرتال شهرداری رشت به نشانی www.rasht.ir فرم ثبت نام و اطلاعات اولیه (نقشه ها) را دریافت کنند.

فلک دوست با بیان این که به چهار طرح برگزیده اول هر کدام لوح تقدیر، تندیس و مبلغ ۳۰ میلیون ریال و چهار طرح برگزیده دوم هر کدام لوح تقدیر و تندیس و مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا می شود، خاطر نشان کرد: داوری آثار ۱۵ آذرماه و نتایج نهایی طرح های برگزیده ۲۰ آذر ماه سال جاری اعلام می شود.

ادامه مطلب
سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد | فرهنگستان هنر

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 12 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا