اخباراخبار شهرسازی

تفاهم نامه بررسی ظرفیت‌های اراک برای هوشمندسازی

تفاهم نامه تهیه سند راهبردی و بررسی ظرفیت‌های اراک برای هوشمندسازی منعقد شد

تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، شرکت مگفا و شهرداری اراک در راستای توسعه شهری بر مبنای مولفه‌های شهر هوشمند و تهیه سند راهبردی و بررسی ظرفیت‌های شهر اراک برای هوشمندسازی امضا شد.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، محمدرضا میرزا امینی مدیر پروژه‌های شهر هوشمند شرکت مگفا در سمینار تخصصی “اراک، مدیریت هوشمند شهری” با تاکید بر دلایل اهمیت و ضرورت توسعه شهرهای هوشمند و لزوم شناسایی و مدیریت درست ذی‌نفعان شهر هوشمند در شهرهای ایران، اظهار کرد: شهرها به تدریج به وجود آمدند و در ابتدا مهندسی مدون وجود نداشت و تنها برای موارد خاص تصمیم‌گیری‌ انجام می‌شد.

وی افزود: امروزه نیز در شهرها چالش‌های مشترکی از جمله آلودگی هوا، مدیریت آب، ترافیک و حمل و نقل و رشد جمعیت و… وجود دارد که فقط شدت آن در شهرها متفاوت است.

افزایش کیفیت زندگی با هوشمندسازی شهرها

مدیر پروژه‌های شهر هوشمند شرکت مگفا تصریح کرد: با اجرای پروژه شهر هوشمند در شهرهای کشور ۱۰ تا ۳۰ درصد کیفیت زندگی در شهرها افزایش خواهد داشت.

میرزا امینی بیان کرد: اساس پروژه شهر هوشمند جمع آوری داده‌ها، تحلیل و نشان دادن واکنش مناسب به مسائل و رویدادهای جاری شهرهاست. پروژه شهر هوشمند با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمک بسیاری به بهبود زندگی، کارایی عملیات و خدمات شهری می‌کند.

ادامه مطلب
خانه گویم|دفتر معماری دیگر

 شهردار اراک نیز در این سمینار گفت: سال جاری اقدامان خوب و ارزشمندی از جمله تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله و تصویب طرح جامع شهرسازی و معماری صورت گرفته که این سند سرفصل تازه‌ای برای فعالیت‌های شهرداری به عنوان سند فرادستی پیش روی ما قرار داد.

محمدکریم شفیعی بیان کرد: امروز معرفی شهر اراک به عنوان شهر یادگیرنده از طرف یونسکو که در مرداد ماه صورت گرفت، سبب ایجاد یک حرکت جهادی در راستای هوشمندسازی شهر شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری به عنوان متولی اداره تمام موضوعات شهر، وظیفه ایجاد بستر هوشمندسازی در شهر را دارد که البته این کار را به تنهایی و بدون کمک نمی‌تواند انجام دهد.

شهر هوشمند نیازمند شهروند هوشمند

شهردار اراک خاطرنشان کرد: شهر هوشمند نیازمند شهروند هوشمند است.

 رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری اراک نیز در این سمینار گفت: به منظور مدیریت شهری بهتر باید به سمت شهرهای هوشمند حرکت کرد و شهر هوشمند شهری است که تمام ارکان شهر در آن حضور موثر داشته باشند.

ابوالفضل عسگری بیان کرد: موفقیت شهر هوشمند منوط به برقراری ارتباط قوی بین دولت و بخش خصوصی و شهرداری است و اگر بخش خصوصی در این راستا نقش نداشته باشد نمی‌توان اهداف را در شهر هوشمند پیش برد.

ادامه مطلب
گران‌ترین خانه در تهران متری چند فروخته شد؟

در سمینار اراک، مدیریت هوشمند شهری، تفاهم نامه سه جانبه همکاری استانداری، شهرداری و شرکت مگفا در زمینه شهر هوشمند توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، شهردار اراک و مدیر عامل شرکت مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات) منعقد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا