اخباراخبار محیط زیست

کاهش ۲۰ درصدی آلودگی تهران موفقیت بزرگی است

شهردار: کاهش ۲۰ درصدی آلودگی تهران موفقیت بزرگی است

به گزارش رسانه خبری آرکاو، به نقل از سایت خبری ایرنا؛ شهردار تهران با اشاره به کنترل جدی‌تر معاینه فنی خودروها، اصلاح سوخت و همکاری با پلیس راهور برای کنترل آلودگی هوا گفت: توانستیم آلودگی هوای تهران را ۲۰ درصد کاهش دهیم که این موفقیت بزرگی برای شهرداری است.

پیروز حناچی در جمع خبرنگاران گفت: ۸۰ درصد آلودگی های شهر تهران مربوط به سوخت‌های فسیلی است که از این میزان ۴۰ درصد مربوط به خودروهای شخصی و حدود ۱۰ درصد مربوط به خودروهای کاربراتوری است.

وی با بیان اینکه زمانی که اینورژن موجود در هوا افزایش می‌یابد برای کاهش آلودگی هوا باید تردد خودروها کاهش یافته یا باد و باران بیاید بیان کرد: زمانی که بارندگی و باد نباشد و میزان تردد خودروها کاهش نیابد، راهی جز انتظار کشیدن برای وزش باد نداریم.

حناچی همچنین در اشاره به طرح حذف سه معاونت شهرداری تهران گفت: در اجرایی شدن این طرح تعلل صورت نگرفته است و این طرح به موقع به شورای شهر ارایه می‌شود.

با تمام این اوصاف؛بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ادامه مطلب
وایدزدگی در عکاسی معماری

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و باعث می شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد. فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که باعث می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد مانند دویدن.

آلودگی هوا در وضعیت قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا