تأليفاتدو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدارمجلاتمقالات

دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۳)

دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار دوره ۳ شماره ۲ پاییز ۱۳۹۴

فهرست مقالات در  دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار دوره ۳ شماره ۲

۱- کارآیی پایدار شبکه حمل و نقل عمومی با رویکرد تحلیل فراگیر داده‌ها (مورد پژوهی: خطوط اتوبوس رانی شهر و حومه اردبیل) | زهره فنی؛ فرهاد برندک
 
۲- بررسی استراتژی مدیریتی توسعه پایدار اکوتوریسم درشهرتنکابن | شعیب کاسه گرمحمدی؛ یوسف هاشمی؛ ابوذر کاسه گرمحمدی
 
۳- چشم اندازسازی آینده شهر با رویکرد استراتژی توسعه شهری(CDS) ( نمونه موردی شهر قم) | سید علی علوی؛ مصطفی توکلی؛ علیرضا گروسی
 
۴ -پخشایش کاربری‌های تجاری و خلق محلات مسکونی پایدار مورد شناسی: (محله مسکونی دروس) | محسن شبستر؛ الهام زارع؛ ایوب احمد پور
 
۵ – تطبیق معناشناختی نظام تبلیغات‌ محیطی و شهر پایدار | آتوسا اعظم کثیری
 
۶- تحلیل و ارزیابی معیارهای کالبدی پایداری در محلات شهری در اقلیم گرم و خشک ایران | حامد مضطرزاده؛ وحیده حجتی

 


 

چکیده مقاله ۱ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۳)

 هدف مطالعه حاضر، سنجش و ارزیابی کارآیی خطوط اتوبوسرانی شهر اردبیل در کاربست با مدل تحلیل پوششی داده‌ها می‌باشد. در تحقیق کاربردی حاضر، شاخص‌های مطرح در کاربست مدل DEA در قالب عوامل ورودی (تعداد ایستگاه‌های اتوبوس، تعداد اتوبوس در نرخ رفت و برگشت، مسافت و طول هر خط اتوبوسرانی) و عامل خروجی (متوسط جابجایی در هر خط) قرار گرفته‌‌اند. 
 

چکیده مقاله ۲ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۳)

بررسی استراتژی مدیریتی توسعه پایدار اکوتوریسم درشهرتنکابن | شعیب کاسه گرمحمدی؛ یوسف هاشمی؛ ابوذر کاسه گرمحمدی

شهرستان تنکابن که در غرب مازندران واقع شده از طبیعت متنوعی برخوردار می‌باشد. یکی از جاذبه های مهم شهرستان ، طبیعت خدادادی آن است که زمینه جذب توریسم را فراهم می کند. .بررسی استراتژی مدیریتی توسعه اکوتوریسم با توجه به اینکه منطقه فوق از بزرگترین مراکز توریستی شهری- طبیعی است و می تواند مورد استفاده برنامه ریزان قرار گیرد ،حائز اهمیت است.
 
فرآیند استراتژی توسعه شهری (CDS) با هدف کاهش فقر ،توسعه پایدار و ارتقای مشارکت و ایجاد حمکروایی شهری یکی از این راه حل های حل مشکلات شهرنشینی امروز است. این فرآیند دربرگیرنده تحلیل آرمان های شهر در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش فقر، تعیین اولویت ها برای سرمایه گذاری و حمایت های توسعه ای است. 
 
دریافت کامل مقاله

ادامه مطلب
فصلنامه علمی هنری اثر شماره 65

چکیده مقاله ۴ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۳)

پخشایش کاربری‌های تجاری و خلق محلات مسکونی پایدار مورد شناسی: (محله مسکونی دروس) | محسن شبستر؛ الهام زارع؛ ایوب احمد پور

امروزه آفرینش محلات پایدار و زیست‌پذیر به یکی از ضروریات برنامه‌ریزی و مدیریت در شهرها و بخصوص کلان‌شهرها تبدیل شده اشت. محله‌ها تأثیرات بسیاری بر کیفیت زندگی اهالی خود دارند. در خلق محلات پایدار عوامل متعددی (چون عوامل اقتصادی، کالبدی، فرهنگی) تأثیر گذاراند. 

چکیده مقاله ۵ دو فصلنامه علمی معماری و شهرسازی پایدار (۲-۳)

تطبیق معناشناختی نظام تبلیغات‌ محیطی و شهر پایدار | آتوسا اعظم کثیری

 این مقاله، پژوهشی میان رشته‌ای، تطبیقی و کیفی است بر مبنای معناشناسی ساخت‌گرا و در جهت القای مفهوم شهر پایدار که به روش توصیفی-تحلیلی در مورد نظام نشانه‌ای انواع مختلف تبلیغات شهری انجام شده است. بنابر تعریف شاخصه‌های پایداری در طراحی محیطی، اهدافی نظیر دست‌یابی و حفظ زندگی سالم، محیط زیست سالم و کیفیت برتر زندگی و حقوق انسانی را در نظر می‌گیرد و ساخت‌گرایی رویکردی در علم نشانه‌شناسی است که به مطالعۀ ساختار معنا در نظام‌های نشانه‌ای می‌پردازد.

چکیده مقاله ۶

تحلیل و ارزیابی معیارهای کالبدی پایداری در محلات شهری در اقلیم گرم و خشک ایران | حامد مضطرزاده؛ وحیده حجتی

بدنبال افزایش گرمایش جهانی و بروز تغییر اقلیم متفکران و نظریه پردازان زیادی بدنبال یافتن راه حلهای مختلف برآمدند که یکی از این راه حلها مطرح شدن نظریه “توسعه پایدار” می باشد. این نظریه که بدنبال رشد بی رویه شهرها و افزایش جمعیت شهرنشین و بدنبال آن ایجاد مسایل و مشکلات مختلف در زمینه شهرنشینی مطرح گردیده بود تا سالها، بیشتر بر ضرورت های اقتصادی و محدودیتهای زیست محیطی تأکید می ورزید اما در دهه اخیر با پیدایش شعار”جهانی بیندیش، محلی عمل کن” نقش آن در جنبه های محلی و بومی بیشتر شده است. 

ادامه مطلب
نشریه معماری و شهرسازی ایران شماره 12 (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا