اخباراخبار معماری

معماری سنگی Amey Kandalgaonkar

معماری سنگی Amey Kandalgaonkar

به‌ گزارش رسانه خبری معماری  آرکاو؛ معمار و عکاس Amey Kandalgaonkar، با الهام از آرامگاه سنگی مداین صالح در عربستان صعودی و با همان رویکرد دو پروژه مسکونی با ترکیب فضای معمارانه با طبیعت سنگی طراحی نموده است.

 
به‌منظور دستیابی به تعادل بصری، با درنظر گرفتن پیچیدگی‌های سنگ‌ها در مداین صالح – معمار تصمیم به استفاده از پلان‌ها و احجام ساده برای اولین پروپزال خود، به‌عنوان خانه‌ای در دل سنگ گرفت. او پروسه طراحی خود را با یک سنگ با ابهت آغاز کرد. او، سپس خانه را با سنگ ادغام کرد و سعی نمود تأثیر بصری آن را از سطح چشم انسان تا کمترین حد ممکن حفظ کند.
 
برای پیشنهاد دوم او، خانه راک ۳، معمار یک رویکرد متفاوت داشت و تا جایی که ممکن بود، صخره‌ها را دست‌نخورده باقی گذاشت، که به همین دلیل است که جرم سازه در پیلوت بالا رفته‌است و کم‌ترین تأثیر را بر تخته‌سنگ‌های زیر آن ایجاد کرده‌است. در اینجا، الهام معمار از شهر شانگهای و تقاطع مسیرهای شناور آن نشات گرفت. اشکال و تقاطع‌ها، فضاهای محصور را در زیر خود ایجاد می‌کنند.
 
بسیاری از پنجره‌های این خانه روبروی حیاط داخلی قرار داده شدند تا قدرت بصری هندسه درهم ‌پیچیده را حفظ کنند. فضاهای محصور نیز به‌عنوان یک منطقه حفاظت‌شده از بیابان‌ها عمل می‌کنند، که با توجه به موقعیت پروژه بسیار مهم بود. پلکان‌های داخلی ترکیبی از بخش‌های شیب‌دار و مسطح بوده و برخی از آن‌ها از بالا باز بودند و رو به آسمان قرار داشتند.
 
ادامه مطلب
خانه آبان | گروه طراحی فضا، رویداد‏، شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا