دوره ها و کارگاه هارویدادها

آغاز دوره آموزشی حوزه شهرسازی و معماری

آغاز دوره آموزشی یکصد و پنجاه کارشناس متخصص حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران

به گزارش آرکاو و نقل از پایگاه خبری شهر فردا؛ شهابیان مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شهرسازی و معماری، صالحی مدیر کل معماری و ساختمان ، فرهادی شهردار منطقه شش، میرپور مدیر کل برنامه ریزی و آموزش شهرداری تهران،پرفسور گلابچی ریاست دانشگاه معماری و هنر پارس، برخی شهرداران مناطق و نواحی و هم چنین پذیرفته شدگان آزمون کارشناسان متخصص شهرسازی برگزار شد، دوره آموزشی و ارتقاء کارشناسان منتخب حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران به صورت رسمی در دانشگاه معماری و هنر پارس آغاز شد.

در این جلسه عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:دوره آموزشی کارشناسان برترحوزه شهرسازی که بر اساس هماهنگی های صورت گرفته میان اداره کل برنامه ریزی و آموزش شهرداری تهران و اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری اجرا می شود،از امروز آغاز به کار می کند.

دوره آموزشی؛ ارتباطی بین کارشناسان شهرداری و جامعه دانشگاهی

وی افزود:این دوره که با همکاری دانشگاه معماری و هنر پارس تدوین شده است، در قالب ۲۹ عنوان دوره آموزشی و ۱۶۹ ساعت به صورت نظری، عملی و کارگاهی به منظور کیفی سازی نیروهای انسانی حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار می شود.

ادامه مطلب
دومین نشست تخصصی «دانشنامه مهندسی در ایران»

گلپایگانی گفت: با طراحی این دوره تلاش داریم دانش و مهارت نیروهای حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران را با قرار گرفتن در فضای آموزشی ارتقاء دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: ما قصد داریم علاوه بر افزایش دانش نیروهایمان،تجربه کاری آنها را با جامعه دانشگاهی به اشتراک بگذاریم و فکر می کنیم از ابتدای طراحی این دوره بر دانش ما افزوده شده و این روند به صورت متقابل ادامه خواهد داشت.

گلپایگانی ضمن تشکر از پروفسور گلابچی ریاست دانشگاه معماری و هنر پارس،گفت: انتخاب این دانشگاه به دلیل اهمیت و رتبه بالا، در حوزه آموزش های حیطه معماری و شهرسازی است.

وی افزود: اکنون در دنیا تجربه و مهارت بر دانش صرف ارحج است و به همین دلیل ما تلاش کرده ایم با اجرای این دوره که طراحی آن بر عهده اداره کل برنامه ریزی و آموزش شهرداری تهران بوده است،به این هدف نائل آییم.

هم چنین پروفسور گلابچی ضمن تقدیر از شهرداری تهران گفت:امیدواریم این رویکرد در سایر سازمانها و ادارات دولتی ما دیده شود.

وی افزود: بعد از انتخاب دکتر حناچی به عنوان شهردار تهران، ما شاهد رویکرد تازه ای بوده ایم که دلیل آن تخصص شهردار و معاونان آن در حوزه شهرسازی و معماری بوده است.

ادامه مطلب
جشنواره نوآفرینی در مبلمان شهری

هدف از این دوره، علاوه بر آموزش، بهبود کیفیت مدیریت شهر تهران است

گلابچی گفت:برای طراحی و اجرای این دوره ما تاکنون با اساتید زیادی در دانشگاه معماری و هنر پارس و هم چنین مدیران شهرداری تهران همکاری داشته ایم و امیدواریم این دوره به افزایش مهارت در نیروهای شهرداری تهران و بهبود کیفیت مدیریت شهر تهران کمک کند.

در این جلسه میرپور مدیرکل برنامه ریزی و آموزش شهرداری تهران گفت:ما این دوره را پیش از این در معاونت انسانی برگزار کردیم و قرار است در معاونت های دیگر نیر برگزار کنیم، اما باید بگویم که معاونت معماری و شهرسازی همکاری بسیار خوبی با ما داشت و اگر عزم جزم مدیران این معاونت نبود ما با این کیفیت به اجرای طرح نمی رسیدیم.

وی در ادامه ضمن بیان مسیر اجرای این طرح گفت:عملکرد شرکت کنندگان در این دوره کاملاً رصد می شود و ما شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا این افراد بتوانند به راحتی در کلاس ها حاضر شوند.
میرپور گفت: در فرآیند انتخاب کارشناسان متخصص شهرسازی برخی سوالات و اعتراضات نیز ایجاد شد که در نهایت با توضیحاتی که ارائه شد،عادلانه بودن مسیر انتخاب محرز شد.

اگر ریشه  انتقادات را دنبال کنیم به مسئله بحران مدیریتی در کشور می رسیم

هم چنین فرهادی شهردار منطقه شش گفت: در کشور ما نسبت به مسائل زیادی، انتقاد وجود دارد و اگر ریشه این انتقادات را دنبال کنیم به مسئله بحران مدیریتی در کشور می رسیم.

ادامه مطلب
میدان شهرداری در سال ۱۳۴۸

وی افزود:این در حالی است که با توجه به منابع انسانی و قرار دادن درست نیروها در جای مناسب و برقراری عدالت ساختاری می توانیم بر ساختار مدیریتی تأثیر بگذاریم.

فرهادی گفت:بنابراین ما باید نیروهای توانمندی داشته باشیم که بتوانند در ساختار، جای مناسب خود را بیابند و برونداد سیستم را به سمت تولید عدالت و رفع تبعیض ببرند.

شهردار منطقه شش گفت: امیدوارم با طراحی این دوره که به همت معاونت شهرسازی و معماری برگزار می شود، بتوانیم افراد را به گونه ای توانمند کنیم که در آینده در جای مناسب خود قرار بگیرند.

گفتنی است، با توجه به تعداد متقاضیان و همچنین تنوع و گستردگی امور حوزه شهرسازی و معماری، تعداد پذیرفته شدگان از یکصد نفر به صد و پنجاه کارشناس افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا