اخباراخبار مسکن

سهم خراسان جنوبی از طرح ملی مسکن ۲۴۴۹ واحد است

سهم خراسان جنوبی از طرح ملی مسکن ۲۴۴۹ واحد است

 
 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از امروز آغاز شده و سهم استان ۲۴۴۹ واحد مسکن است.
 
مهدی جعفری، امروز ۲۱ آبان در شورای اداری استان اظهار کرد: توسعه ریلی و جاده‌ای در استان یکی از اولویت‌های مهم است.
 
وی با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی نقش بسزایی در اشتغال، پویایی و توسعه اقتصادی هر منطقه دارد، افزود: کویری بودن و طولانی بودن راه‌ها سبب خستگی رانندگان و تصادفات بسیار در استان شده که در این راستا باید طول راه‌های باند دوم در استان را افزایش دهیم.
 
به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: طی پنج سال اخیر بالغ بر ۳۴۲ کیلومتر به طول باندهای دوم استان اضافه شده است که از رشد ۱۲۹ درصدی برخوردار بوده است.
 

در اردیبهشت ماه امسال ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در استان به بهره‌برداری رسید

جعفری ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در استان به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ۷۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده و ۱۳۰ کیلومتر آماده آسفالت داریم که اگر تکمیل شود تحول زیادی در باندهای دوم استان ایجاد می‌شود.
 
وی با اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات بخش راه استان، بیان کرد: طی سال جاری ۳۸۸ کیلومتر پروژه راه و راه‌آهن با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان در استان آغاز می‌شود.
 
 با اشاره به ایجاد راه‌آهن در استان برای توسعه راه‌ها، تصریح کرد: امسال عملیات اجرایی قطعه ۱۶ پروژه راه‌آهن بیرجند آغاز شد که تاکنون ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص یافته و پروژه راه‌آهن فردوس به طول ۷۱ کیلومتر نیز آغاز شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به بحث مسکن، یادآور شد: خراسان جنوبی چهارمین استانی بود که در آن مسکن مهر در اردیبهشت ماه به پایان رسید و تلاش ما بر این است که طی دو سال بالغ بر ۴۵۰۰ واحد مسکن در استان احداث کنیم.
 

معضل‌های طبیعی خراسان جنوبی و اعتبارات ملی

علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز گفت: گرمایش زمین، کمبود منابع آبی و بیابان‌زایی سه معضل اساسی هستند که استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 
وی افزود: خراسان جنوبی سیل و خشکسالی را در کنار هم دارد و بارش‌های شدید و رگباری در کنار خشکسالی سبب وقوع سیل در استان شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب بارندگی و سیلاب در حوزه‌های اجرا شده مهار می‌شود.
 
وی افزود: در سال جاری مجوز برداشت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری گرفته شده که از این میزان ۳۱ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: در این راستا چهار طرح، ۳۷ پروژه و ۸۵ سازه در ۱۱ شهرستان اجرا می‌شود که ۸۰ روستا و آبادی، ۱۱۶ منبع آبی و ۲۰ هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند شده و ظرفیت آبگیری طرح‌های آبخیزداری نیز ۱.۵ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
 
نصرآبادی تصریح کرد: در سال جاری ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بیان‌زدایی وجود دارد که از این میزان ۴۰ میلیارد تومان در مسجد شکر طبس و ۳۳ میلیارد تومان دیگر برای بیابان‌زدایی در سطح استان صرف خواهد شد.
 
وی با اشاره به وجود ۲۸ کانون بحران فرسایش بادی در استان، یادآور شد: در حال حاضر میزان فرسایش خاک در استان با ۱۴ تن در هکتار از نرم جهانی بالاتر است.
ادامه مطلب
ساختمان La Folie Divine | فرشید موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا