تأليفاتکتابمعرفی کتاب

ساختمان سبز با رویکرد طراحی یکپارچه

انتشار کتاب ساختمان سبز با رویکرد طراحی یکپارچه

نویسنده: جری یودلسون

ترجمه: فاطمه زارع، سیده صدیقه میرگذار لنگرودی

ناشر: اول و آخر

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷

تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

قیمت: ۱۹/۸۰۰ تومان


 

یادداشت مترجم کتاب ساختمان سبز با رویکرد طراحی یکپارچه

در دهه‌های اخیر، همواره دغدغه مباحثی نظیر «انرژی پاک، ساختمان‌های سبز، پایداری، ساختمان‌های صفر – انرژی، انرژی تجدیدپذیر و غیره» در میان پژوهشگران و متخصصین جامعه معماری مطرح بوده است و علی‌رغم زَعم برخی صاحب‌نظران و اندیشمندان این حوزه که چنین مباحثی را کلیشه می‌خوانند، به دلیل کاربردهای فراوان و بی‌بدیل این مباحث (نظیر کاهش هزینه‌های تامین انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی و بسیاری مزایای دیگر)، بر آن شدیم تا کتاب حاضر را که حاصل سال‌ها تجربه و کار عملیاتی جِری یودِلسون (از برجسته‌ترین افراد در این حوزه) است را به زبان فارسی ترجمه نماییم.

سیاق متفاوت کتاب ساختمان سبز با رویکرد طراحی یکپارچه

نکته بسیار مهم در ارتباط با این کتاب سیاق متفاوت آن از سایر کتاب‌های پژوهشی و علمی است و همان‌گونه که در ابتدای کتاب و توسط نویسنده نیز اشاره شده است، حاصل مصاحبه‌هایی است که با افرادِ با تجربه و حاذق در زمینه‌ی «ساختمان‌های سبز و رویکرد طراحی یکپارچه»، انجام شده است. علاوه بر آن، ذکر تعداد قابل توجهی نمونه (مثال) واقعی از چنین ساختمان‌هایی، توانسته نه تنها بر جنبه‌ی کاربردی بودن کتاب بیافزاید، بلکه خواننده را به شایستگی در فضای توصیف شده توسط نویسنده قرار داده و انتقال تجربه و دانش را به مانند حرکت سیال، تسهیل نموده است.

ادامه مطلب
فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات شهر ایرانی شماره 3

پایداری

پایداری اصولاً در سه حیطه قابل‌طرح است که شامل: حیطه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی است. اما اگر همهٔ مسئولین، برنامه ریزان و طراحان برای مقولهٔ پایداری تلاش نمایند ولی هر فرد از جامعه خود را در قبال پایداری مسئول احساس نکند، یا به عبارتی «مَنشِ پایدار» پیدا نکند، به‌هیچ‌روی جامعه به پایداری دست نخواهد یافت. پیدا نمودنِ این مَنش، کار دور از دسترسی نیست فقط کافی است در زندگی روزمره خویش به برخی مسائل بیشتر دقت نماییم. منش پایدار یک روشِ زندگی است که اولین برنده‌اش خود انسان است؛ داشتن منش پایدار ساده است، تنها فکر کردن به آن مشکل به نظر می‌رسد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نوزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا