اخباراخبار مسکن

شهرهای خراسان شمالی نیاز به ۳۰ هزار واحد مسكونی دارند

شهرهای خراسان شمالی نیاز به ۳۰ هزار واحد مسكونی دارند

به گزارش رسانه خبری آرکاو و نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی-ایرنا؛ جوادعمادیان فر اظهار داشت: نیازسنجی از تولید مسكن، توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۴ هزار واحد مسكونی در قالب نوسازی و بهسازی در شهرهای استان ساخته شود.

وی تصریح كرد: اكنون ۱۴ هزار واحد مسكونی كلنگی و تخریبی در استان شناسایی شده است كه نیاز به بازسازی دارد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسكن اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همچنین تا سال ۱۴۰۰، باید ۱۶ هزار واحد جدید برای تامین مسكن جوانان در شهرهای استان تولید شود.

وی با اشاره به اینكه اجرای مسكن مهر یكی از راهكارها برای تامین مسكن بود گفت: دولت تلاش دارد تا مسكن مهر را به اتمام برساند و بخشی از مشكلات مردم در این زمینه حل شود.

ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری و توانمندسازی و بهسازی بافت های ناكارآمد شهری

عمادیان فر تصریح كرد: ساخت ۲۴ هزار واحد مسكن مهر در استان برنامه ریزی شد كه تاكنون ۲۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده و مابقی تا شهریور سال آتی تكمیل می شود.

ادامه مطلب
ساختمان کیان | گروه معماری باراد (بهرام بادین راد)

وی گفت: ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری و توانمندسازی و بهسازی بافت های ناكارآمد شهری از دیگر برنامه ها است و براساس مصوبه هیات دولت، دستگاه های دولتی باید همكاری لازم با راه وشهرسازی داشته باشند.

وی تصریح كرد: دستگاه های اجرایی باید زمین های بلااستفاده خود در محدوده بافت فرسوده و حاشیه نشین شهر را به صورت رایگان در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند تا برای ساخت مسكن اقدام شود.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسكن اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: دستگاه ها باید به صورت خود اظهاری زمین های بلااستفاده را واگذار كنند و باید كمك كنند از جهش قیمت زمین و مسكن جلوگیری كنیم.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۴۸۴ هزار و ۳۴۶ نفر معادل ۵۶.۲ درصد از جمعیت این استان در شهرها سكونت دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا