اخباراخبار معماری

کتابفروشی بی‌انتها؛ تونل بی‌پایانی از کتاب +تصویر

کتابفروشی بی‌انتها؛ تونل بی‌پایانی از کتاب+تصویر

به گزارش رسانه خبری آرکاو و نقل از خبرگزاری خلیج فارس؛ یکی از دلایلی این مطلب این مطلب رویکرد پایین ما به کتاب و نیز اقتصاد لرزان ناشران کتاب و کتابفروشی‌ ها ست.به تازگی در یکی از شهرهای شرق چین به نام یانگژو، کتابفروشی‌ای با معماری داخلی زیبا بسیار جلب نظر کرده است.

این کتابخانه و کتابفروشی بزرگ و زیبا در شهر یانگژو در چین فضای داخلی اش را با کف پوش آیینه ای به یک کتابخانه تونلی تبدیل کرده است.

 

یک استودیوی معماری شانگهای به نام XL-Muse طراحی این کتابفروشی را انجام داده است.برای طراحی هم به جای تکیه بر عناصر و الهامات مدرن، شرکت طراح سعی کرده از گذشته تاریخی غنی شهر الهام بگیرد. این شهر مملو از رودهای جاری و پل‌های سنگی زیباست که در تاریخ ادبیات چین الهام‌بخش شاعران بزرگی در قرن ۸ و ۹ میلادی بوده است.

بر این اساس و با استفاده خلاقانه از آینه و نیز سقف انحنادار، فضایی طراحی شده که بازدیدکننده و خریدار کتاب را به این شک می‌اندازد که وارد تونلی از کتاب شده است، تونلی که پل‌های این شهر قدیمی را تداعی می‌کند.

ادامه مطلب
کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی پایدار

منظره بخش کتاب‌های کودک این کتابفروشی هم با سقفی که آسمان شب را تداعی می‌کند و قفسه‌های کتاب که همچون خانه می‌مانند، بسیار زیبا شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا