اخباراخبار معماری

کتابفروشی بی‌انتها؛ تونل بی‌پایانی از کتاب +تصویر

کتابفروشی بی‌انتها؛ تونل بی‌پایانی از کتاب+تصویر

به گزارش رسانه خبری آرکاو و نقل از خبرگزاری خلیج فارس؛ یکی از دلایلی این مطلب این مطلب رویکرد پایین ما به کتاب و نیز اقتصاد لرزان ناشران کتاب و کتابفروشی‌ ها ست.به تازگی در یکی از شهرهای شرق چین به نام یانگژو، کتابفروشی‌ای با معماری داخلی زیبا بسیار جلب نظر کرده است.

این کتابخانه و کتابفروشی بزرگ و زیبا در شهر یانگژو در چین فضای داخلی اش را با کف پوش آیینه ای به یک کتابخانه تونلی تبدیل کرده است.

 

یک استودیوی معماری شانگهای به نام XL-Muse طراحی این کتابفروشی را انجام داده است.برای طراحی هم به جای تکیه بر عناصر و الهامات مدرن، شرکت طراح سعی کرده از گذشته تاریخی غنی شهر الهام بگیرد. این شهر مملو از رودهای جاری و پل‌های سنگی زیباست که در تاریخ ادبیات چین الهام‌بخش شاعران بزرگی در قرن ۸ و ۹ میلادی بوده است.

بر این اساس و با استفاده خلاقانه از آینه و نیز سقف انحنادار، فضایی طراحی شده که بازدیدکننده و خریدار کتاب را به این شک می‌اندازد که وارد تونلی از کتاب شده است، تونلی که پل‌های این شهر قدیمی را تداعی می‌کند.

ادامه مطلب
تاکید بر نوآوری در یازدهمین جشنواره «جایزه تهران»

منظره بخش کتاب‌های کودک این کتابفروشی هم با سقفی که آسمان شب را تداعی می‌کند و قفسه‌های کتاب که همچون خانه می‌مانند، بسیار زیبا شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا