اخباراخبار شهرسازی

زلزله به زیرساخت‌حمل ونقل جاده‌ای وریلی آسیب نرساند

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی:
زلزله به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استان آسیب وارد نکرد

نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها علت آسیب کم بود، متاسفانه تاکنون ۵ نفر از هموطنان جان خود را در زلزله از دست دادند.

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان از بازگشایی محورهای میانه و بستان آباد پس از وقوع زلزله در این استان در همان ساعات اولیه خبر داد.

ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی  درخصوص آخرین وضعیت زلزله رخ داده در شهرهای میانه و بستان آباد اذربایجان شرقی اظهار داشت: بعد از رخ دادن زلزله یکسری ریزش‌ها در مسیر جاده‌ها داشتیم که از همان ساعات اولیه عملیات بازگشایی محور میانه – بستان آباد انجام گرفت. به جز این مورد ۲ تا ۳ پل کوچک هم در مسیر روستاها آسیب دیده‌اند که برنامه ریزی برای مرمت و بازگشایی آن ها انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه راه‌های ورودی استان مشکلی ندارند و مناطق مسدود شده بر اثر ریزش کوه در مسیرها نیز همان ساعات اولیه وقوع زلزله توسط همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازند و هم اکنون ترافیک در محورها و راه‌های اصلی و روستایی استان برقرار است و مشکلی بابت حمل و نقل نداریم.

ادامه مطلب
پرداخت نشدن حق آلایندگی مشکل بزرگی است

وی تصریح کرد: تاکنون گزارش از وارد شدن خسارت به زیرساخت‌های حمل و نقل استان دریافت نکرده ایم. ضمن آنکه برای اطمینان از راه آهن مسیر تبریز بازدیدی داشتیم تا از نزدیک مطلع شویم که مشکلی در مسیر وجود ندارد. با این وجود بازرسی از مسیرها برای اطمینان از وضعیت سلامت راه‌ها همچنان ادامه دارد.

بیش‌ترین خسارت  به روستای ورنکش وارد  شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی درخصوص میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای ساختمانی و اقدامات صورت گرفته تاکنون اظهار داشت: بیش‌ترین خسارت زلزله به روستای ورنکش وارد  شد، اما خوشبختانه با توجه به نوسازی و مقاو‌مسازی‌های صورت گرفته در ۷۰ درصد بافت‌ها، آسیب‌ها بیشتر به ساختمان‌های قدیمی وارد شده است.

وی افزود: مرکز و کانون زلزله روستاهای ورنکش و ورزقان در میانه بود و بعد از رخ دادن زلزله تیم‌های اورژانسی و مدیریت بحران در منطقه حادثه دیده حاضر شدند و تاکنون ۱۵۰ مراجعه حضوری به اورژانس داشتیم که ۱۳ نفر منجر به بستری و متاسفانه ۵ نفر از هموطنان مان هم فوت شدند.

وی ادامه داد: همکاران ما همچنان مشغول آواربرداری در روستای ورنکش و روستاهای شهرستان میانه هستند. در حال حاضر کارشناسان شهرسازی در حال بازدید از واحدهای خراب شده هستند و در داخل شهر نیز نیروها و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان بررسی‌های واحدهای خسارت دیده را در دستور کار دارند.

ادامه مطلب
ویلای دایی جان مهدی | دفتر معماری رازان

سلطانی گفت: توسط مدیریت بحران، استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن، بهزیستی و اداره کل راه و شهرسازی استان اقدامات جبرانی از همان ابتدای وقوع زلزله در نظر گرفته شده و به صورت مداوم در استانداری جلسات ستاد بحران در حال تشکیل است و گزارش‌های آن داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند تا هرچه زودتر میزان خسارت وارد شده را مشخص کنند.  

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا