اخباراخبار مسکن

طرح ملی «اقدام» در زنجان اجرایی می‌شود

طرح ملی «اقدام» در زنجان اجرایی می‌شود

به گزارش آرکاو و نقل از خبرگزاری فارس-زنجان؛محسن محرمی یگانه اظهار کرد: طرح مسکن ملی «اقدام» همانند سایر استان‌ها در استان زنجان اجرایی می‌شود.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور هدف اجرای این طرح است، بیان کرد: این طرح شامل هر گونه اقدامی که منجر به ساخت و تولید مسکن شود، می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مسکن‌ها مانند مسکن مهر شامل ساخت توسط تعاونی‌ها، دولتی و خودساز است، گفت: این طرح در سه بخش شهرهای بالای ۱۰۰ هزار خانوار، زیر ۱۰۰ هزار خانوار و محدوده بازآفرینی شهری اجرایی می‌شود.

محرمی یگانه با بیان اینکه سهمیه استان زنجان برای ساخت مسکن در محدوده بازآفرینی شهری از طریق طرح اقدام ملی ۲ هزار و ۸۶۲ واحد است، عنوان کرد: این طرح از طریق اعظای تسهیلات با کارمزد پایین و متناسب با شرایط متقاضیان اجرایی می‌شود.

زنجان تنها استان کشور بوده که فاقد واحد بدون متقاضی است

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع سهم استان در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی یک هزارو ۲۹۱ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار خانوار جمعیت ساخته می‌شود، عنوان کرد: ۳ هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار خانوار احداث می‌شود.

ادامه مطلب
کانال‌های پروژه آبرسانی به بجنورد با خاک پر شد

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد نیاز بازار مسکن استان زنجان به تولید واحدهای مسکونی جدید ادامه داد: زنجان تنها استان کشور بوده که فاقد واحد بدون متقاضی است و همه واحدهای مسکونی مسکن مهر این استان به مالکان تحویل داده شده و با توجه به مطالبه مردمی یک مجموعه مسکونی دیگر نیز برای شهروندان احداث و تحویل داده شده است.

محرمی یگانه با بیان اینکه براساس سرشماری ۱۳۹۵ زنجان جزو استان‌های پایین کشور در زمینه تعداد کم واحدهای مسکونی خالی بوده است، تصریح کرد: واحدهای مسکونی خالی موجود نیز دارای مالک بوده و بیشتر به لحاظ سرمایه‌گذاری و ارزش افزوده خریداری شده است و واحد فاقد مالک وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا