اخباراخبار شهرسازی

تامین اعتبار تکمیل تونل محور خوانسار

تامین اعتبار تکمیل تونل محور خوانسار توسط سازمان راهداری

به گزارش رسانه خبری آرکاو و نقل از سایت خبری ایمنا؛ تونل خوانسار به بویین و میاندشت با طول ۸۸۰ متر و ۱۴ کیلومتر جاده دسترسی یکی از مهم‌ترین نقاط جاده ای استان در اتصال به غرب کشور محسوب می‌شود که نقش بسزایی در صرفه‌جویی مصرف سوخت و ترانزیت مرکز استان به غرب کشور و بالعکس دارد.

کلنگ احداث این تونل هفتم اسفند سال ۱۳۹۱ به زمین زده شد و سپس به دلیل وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد، نبود مشخصات فنی منطبق با طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر در فصل‌‎ بارش و ناایمن بودن تردد در آن از سال‌ ۱۳۹۲ در بین فهرست مهم ترین طرح های اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت.
عملیات حفاری این تونل در سال ۱۳۹۶ به پایان رسید اما به دلیل کمبود اعتبار و ریزش مجدد به حال خود رها شده بود.

عبدالهاشم حسن نیا در جریان سفر خود به اصفهان ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی غرب این استان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تکمیل تونل محور خوانسار- بوئین میاندشت در ارتقای ایمنی محور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اعتبار آن را تامین خواهد کرد.

ادامه مطلب
کشف سازه‌ای منحصر به فرد در سرعین

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین در این سفر از پروژه های در دست اقدام راهداری شهرستان‌های غرب استان و اقدامات انجام شده برای رفع نقاط پرتصادف بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان نیز گزارشی از روند پیشرفت پروژه های مختلف استان اصفهان به ویژه طرح ابرار ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا