اخباراخبار محیط زیست

موضع گیری دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در برابر تله کابین

اگر طرح تله کابین به جنگل‌های هیرکانی آسیب بزند، موضع خواهیم گرفت

به گزارش رسانه خبری آرکاو به نقل از شعارسال؛ فرزانه صادق‌مالواجرد، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به این‌که این شورا منویات مقام معظم رهبری در خصوص جنگل‌ها، منابع طبیعی و فضا سبز را عین‌به‌عین اجرا می‌کند، گفت: آن‌چه که پیگیری و بر آن تاکید می‌شود اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری است؛ ناگفته نماند که ضوابط و مقررات ویژه هم در این خصوص وجود دارد.

صادق‌مالواجرد یادآور شد: در جلسه مورخ ۱۷ اسفند ۹۳ که همه مسئولان مرتبط با منابع طبیعی، فضا سبز و جنگل‌ها خدمت مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند، تاکید رهبری بر حفاظت ویژه از فضا سبز، جنگل‌ها و منابطع طبیعی بود و گفته شد که حتی حوزه علمیه هم ساخته نشود؛ تله کابین هم اگر بخواهد ضرروزیان و آسیبی به جنگل‌های ثبت شده هیرکانی با قدمت یک میلیون سال داشته باشد قطعا در برابر آن موضع گرفته خواهد شد.

به گفته دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، استعلام‌های لازم از دبیرخانه این شورا که در معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با حضور نهادهای مسئول مستقیم در خصوص فضا سبز و منابع طبیعی و وزارت میراث فرهنگی است، گرفته می‎شود و لذا با استعلام‌های دریافتی و نقطه نظرات نمایندگانی که در شورای عالی شهرسازی و معماری حضور دارند،

ادامه مطلب
بنای مسکونی گیتی | دفتر معماری شصت­‌وسه‏

بررسی‌های بعدی انجام می‎شود. در حال حاضر این استعلامات انجام اما تکمیل نشده و قطعا در بررسی این موضوع منویات رهبری و ضوابط و مقررات موجود حتما لحاظ خواهد شد. برخی از مدیران استانی که پیگیر اجرا طرح تله کابین کبودوال در منطقه ثبت شده جنگل‌های هیرکانی بودند، درخواست رفع موانع موجود برای اجرا این پروژه را داشته‌اند که این در خواست به معنا خروج نام جنگل‌های هیرکانی از فهرست میراث جهانی است در حالی که می‌توان برای اجرا طرح گردشگری مکان دیگری را برای آن در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا