اخباراخبار شهرسازی

شهرک پردیسان قم فاقد مدرسه استثنایی است

شهرک پردیسان قم فاقد مدرسه استثنایی است

به گزارش رسانه خبری آرکاو و نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی-استان قم؛ هاجر شعاعی افزود: این دانش آموزان روزانه با سرویس مدرسه به داخل شهر منتقل می‌شوند تا در مدارس استثنایی تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان استثنایی شهرک پردیسان روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر مسیر رفت‌ و برگشت را با سرویس مدارس طی می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از این دانش آموزان به علت مصرف دارو کم‌توان هستند و پیمودن این مسیر برای آن‌ها دشوار است.

به گفته وی، دانش آموزان دختر از شهرک پردیسان به یزدان شهرقم و دانش آموزان پسر به بلوارمحمد امین منتقل می‌شوند.

شعاعی با اشاره به وجود زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع برای ساخت مدرسه استثنایی در شهرک پردیسان، گفت: اگر مدرسه‌ای که مدنظر است در این منطقه ساخته شود، نیازهای ۱۲۰ دانش‌آموز ساکن در منطقه پردیسان را پاسخگو خواهد بود.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی به مدارس استثنایی واقع در بخش‌های قم اشاره و بیان کرد: در بخش جعفریه مدرسه مستقل استثنایی داریم و دانش آموزان از خدمات لازم استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
اجازه احداث بنا در حریم‌ های تعیین شده شهری داده نشود

وی خاطرنشان کرد: در بخش کهک و خلجستان که تعداد دانش آموزان به حدنصاب تشکیل مدرسه که باید ۲۵ نفره باشد، نرسیده، کلاس های ضمیمه تشکیل می‌شود و دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

۲۴ مدرسه استثنایی در سطح استان قم فعال است و قم تنها استانی است که دانش آموزان دارای معلولیت‌های مختلف ازجمله شنوایی، بینایی، جسمی- حرکتی و کم‌توان ذهنی را از هم تفکیک نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا