اخباراخبار شهرسازی

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بزرگراه خواجه ـ ورزقان‌

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بزرگراه خواجه ـ ورزقان‌

به گزارش آرکاو و نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز؛ جعفر صادق رستمی مهر از آخرین وضعیت جاده‌های در دست احداث استان، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگ راه، ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۵ هزار و ۵۶۷ کیلومتر راه روستائی آسفالته و ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستائی ماسه‌ای است.

وی به پروژه‌های در حال اجرا استان پرداخت و با اشاره به پروژه بزرگراه خواجه-ورزقان، گفت: این پروژه به طول ۶۰ کیلومتر است که محل تأمین اعتبار آن شرکت صنایع مس ایران (مس سونگون) و اداره کل راه و شهرسازی استان با ده درصد، عهده دار شده است.

معاون مهندسی ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، این پروژه را در ۵ قطعه تقسیم بندی نمود و ابرازداشت: قطعه یک حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی می‌شود مسیر رفت قطعه یک این پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان تا اتمام فصل کاری سال ۱۳۹۹ و مسیر برگشت نیز با ۱۱.۵ میلیارد تا اتمام فصل کاری سال ۱۴۰۱ تکمیل شود که از خواجه تا شاللی است.

ادامه مطلب
فصلنامه شهر پایدار 1

وی ادامه داد: قطعه دو نیز با مبلغ قرارداد ۶۵ میلیارد تومان از روستای شاللی به روستای چای کندی به طول ۲۰ کیلومتر است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۷ درصد پیشرفت ریالی دارد و تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وزارت راه منابع محدودی دارد

جعفر صادق رستمی مهر، پیشرفت فیزیکی قطعه سوم را ۷۹ درصد دانست و عنوان کرد: این قطعه با اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی که ۶۹ درصد نیز پیشرفت ریالی دارد و به طول ۸ کیلومتر است که از چای کندی تا ورودی ورزقان ادامه دارد.

وی با بیان این که قطعه چهارم از پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد است که به طول ۷.۵ کیلومتر است، گفت: قطعه ۵ نیز با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان و طول ۱۱ کیلومتر در حال واگذاری به پیمانکار است که به احتمال زیاد تا ۱۴۰۱ تکمیل و بهره برداری شود.

معاون مهندسی ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، مسیر بزرگراه خواجه-ورزقان را تا نوردوز عنوان کرد و تصریح کرد: وزارت راه منابع محدودی دارد چنانکه از تا آق بابا شرکت مس سونگون تکمیل نموده است و از آق بابا به نوردوز به عهده وزارت راه و شهرسازی است که از پیشرفت کمتری برخوردار بوده است.

ادامه مطلب
«خانه مشروطه اردبیل» پارکینگ می‌شود؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا