تأليفاتکتابمعرفی کتاب

تاریخ طراحی داخلی | جلد دوم:پس از انقلاب صنعتی

انتشار کتاب تاریخ طراحی داخلی جلد دوم: پس از انقلاب صنعتی

نویسندگان: جان پایل، جودث گورا
مترجمان: محمدرضا نامداری (عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ)، لیدا حسین زاده
باهمکاری: الهه نشاطی
ناشر: کتابکده کسری
تاریخ انتشار: زمستان ۱۳۹۷
تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
قیمت: ۷۰/۰۰۰ تومان


 

مـقدمه کتاب تاریخ طراحی داخلی

در دنیای مدرن، زندگی بشر به طور گسترده در فضاهای داخلی سپری می شود. اما ممکن است فضای بیرون را برای هوای آزاد و آسمان باز یا برای خلاصی از چاردیواری داخلی، دوست داشته باشیم اما علاقه افراد به بیرون ماندن، این حقیقت را نشان می دهد که بخش عمده ای از زندگی ما در فضاهای داخلی سپری می شود. ما اغلب، در خانه، آپارتمان یا یک اتاق زندگی می کنیم؛ می خوابیم، می پزیم، می خوریم، حمام می کنیم و وقت آزاد خود را در خانه ای که شامل فضای داخلی است، می گذرانیم. کار نیز در اداره، کارخانه یا فضاهای خاصی مثل بیمارستان، تالار کنسرت، موزه، مدرسه، کالج و سایر فضاها از این دست انجام می شود.

اولین خانه ها چگونه بودند

دانشمندان حضور بشر روی زمین را حدود یک میلیون و هفتصدهزار سال تخمین می زنند. جزئیات رخدادها و پیشرفت های ثبت شده که ما آن را «تاریخ» می نامیم، تنها به شش یا هفت هزار سال پیش برمی گردد. نظرات زیادی درباره اینکه «مردم کی و کجا استفاده از سرپناه را آموختند؟» و یا «اولین خانه ها چگونه بودند؟» وجود دارد. پناهگاه های اولیه، فضای داخلی جهت تأمین آسایش ساکنان را به وجود آوردند و این فضاهای داخلی، زندگی ساکنانش را تحت تأثیر قرار داد. طراحی فضاهای داخلی، حرفه ای باشد یا نه، جنبه ای غیرقابل اجتناب از زندگی است. دنیای مدرنی که ما آن را می شناسیم، علاوه بر قلمرو خانه خودمان، شامل خانه دوستان و بستگان، دفاتر، فروشگاه ها، رستوران ها، مدارس، بیمارستان ها، انواع وسایل نقلیه و سایر مکان ها می شود.

ادامه مطلب
فصلنامه علمی-پژوهشی نقش جهان شماره 14

واضح است که مردم در گذشته تجربه زندگی بسیار متفاوتی داشتند چرا که در مکان هایی متفاوت از آنچه که امروز رایج است، سکونت داشتند. تصور یک لحظه از زندگی ای کشاورز قرون وسطایی در مزرعه، شوالیه در قلعه، راهبی در صومعه، اشراف زاده و بانو در عمارتی قرن هفدهمی یا زندگی خانواده ای در یک خانه شهری در دوره ویکتوریا، الگوی های زندگی مبتنی بر فضاهای گذشته را به یاد می آورد. زندگی گذشتگان متأثر از جنبه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر دوره بود و این نیروها تأثیر زیادی روی محیط مصنوع داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 16 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا