اخباراخبار مسکن

چرا آپارتمانهای تهران فقط شبیه قوطی‌ کبریت هستند؟

چرا آپارتمانهای تهران فقط شبیه قوطی‌ کبریت هستند؟

رئیس کمیسیون معماری شهرداری تهران گفت: متاسفانه آپارتمانهای تهران به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که شکل آنها مشابه قوطی‌ کبریت است.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جریان جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل توده ساختمان‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

علی اعطا به عنوان طراح این طرح اظهار کرد: این طرح کمک می‌کند حین احداث ساختمان تنوع حجمی ایجاد شود. به طور کلی سازندگان باید در ۶۰ درصد از زمین ساختمان بنا کنند اما اگر به آنها اجازه حجم‌سازی بدهیم می‌توانند تنوع به خرج داده و دیگر فقط یکسری خانه مکعبی ساخته نشود.

اعطا ادامه داد: با توجه به اینکه طرح تفصیلی در حال اجرا است به نظر می‌رسد این لایحه با یک فوریت به رای گذاشته شود.

سیدمحمود میرلوحی به عنوان یکی از مخالفین طرح در این باره گفت: من به طور کلی با این طرح مخالفم چرا که باید خط آسمان کوچه‌ها حفظ شود و این یکی از حقوق مکتسبه شهروندان است و باید شهر یک هماهنگی و هارمونی داشته باشد.

ادامه مطلب
کلینیک ناهید | مهندسین مشاور منظر بوم نقش

من نمی‌خواهم محدودیت ایجاد کنم

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: من نمی‌خواهم محدودیت ایجاد کنم و ایجاد تنوع را ندهم ولی در آینده شاهد این خواهیم بود که مشکلاتی برای شهر ایجاد خواهد شد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز به عنوان یکی از موافقین طرح اشاره شده، گفت: آقای میرلوحی صحبت از خط آسمان کردند و علت مخالفت خود را این مسئله بیان کردند در حالی که در این طرح اصلا قرار نیست تعداد طبقات بیشتر شود.

سالاری تاکید کرد: این طرح کمک می‌کند خانه‌ای که هم اکنون به شکل قوطی کبریتی هستند دیگر به این روال نباشد و در معماری‌ها حجم‌ها اضافه شود و شکل بهتری به خود بگیرند.

وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی اجازه داده است که به جای ۶۰ درصد ۷۰ درصد ساخته شود گفت: البته این موضوع ملزم به کیفیت ساخت و ساز است.

 پس از مطرح شده نظرات موافق و مخالف اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل توده‌هاهی ساختمان با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا